مقالات

 علت صدا دادن پکیج در حالت های مختلف

علت صدا دادن پکیج

صداهایی که از پکیج شنیده می شود، اغلب نمایانگر سلامت عملکرد آن است. پکیج ها حاوی اجزاء مختلفی هستند که در حین عملکرد، ممکن است به دلایل مختلفی صداهایی ایجاد کنند. شنیدن گهگاهی صدایی از پکیج می تواند امری عادی باشد، زیرا این وسیله مسئولیت تامین گرمای خانه را بر عهده دارد. اما زمانی که صداهای غیرعادی و آزاردهنده ای از پکیج مشاهده می شود، مطالعه و تحقیق در مورد علت این صداها و رفع آن امری ضروری است. این صداها ممکن است از جرقه زنی، شمعک ها، فن یا پمپ پکیج و … ناشی شده باشند. اگر این صداها به تازگی شنیده شده باشند و از نوعی خاص باشند که نگرانی ایجاد کننده باشد، ممکن است پکیج به مشکل برخورده باشد.

رفع مشکلات پکیج به موقع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عدم توجه به صداهای ناشی از پکیج و عدم تعمیر به موقع ممکن است منجر به تشدید مشکلات و افزایش هزینه ها گردد. اگر به سرعت درصدد رفع آن برآیید، فرآیند عیب یابی آسان تر و کم هزینه تر خواهد بود.

در این مقاله، به بررسی علت صدای زیاد پکیج می پردازیم تا شما مخاطبان عزیز بتوانید در صورت بروز مشکل، اقدامات مناسب را به عمل آورید. با توجه به اینکه تشخیص صحیح عیب نیاز به تخصص دارد، توصیه می شود در صورت بروز هرگونه صدای غیرطبیعی، به تعمیرکاران متخصص و مجرب مراجعه کنید.

خرید پکیج ایران رادیاتور

علت صدا دادن پکیج چیست؟

صداهای اضافه یا ناهنجار از پکیج ممکن است در برخی موارد نگران کننده به نظر بیاید. اولین گام در مقابله با کاهش صدای فن پکیج یا هر قسمت دیگر از سیستم، تشخیص دقیق منبع صدا است. تعیین صحیح اینکه آیا صدای غیرعادی از دیگ بخار، رادیاتور یا لوله های گرمایش می آید، امری حیاتی است، زیرا هر کدام دلایل متفاوتی دارند.

یکی از مهم ترین عواملی که ممکن است به صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور منجر شود، نصب نامناسب تجهیزات، دمای پایین ورودی آب، خرابی یا گرد و غبار در فن پکیج، مسدود بودن مبدل ها و … است. بنابراین، اگر پکیج برای مدتی عمل کرده و حالا صدای آن بلندتر شده است، موارد زیر را بررسی کرده و هر یک از عواملی که باعث ایجاد صدا می شوند را شناسایی کرده و با استفاده از راه حل های ارائه شده، تعمیر نمایید.

انواع صدای پکیج

  • صدای شرشر کردن پکیج:
    هوا ممکن است در سیستم گیر کند و از گرم شدن مناسب رادیاتورها جلوگیری کند. با تخلیه هوای رادیاتور، صدای شرشر کردن پکیج به راحتی اصلاح می شود.
  • صدای ضربه در پکیج:
    زمانی که قطعات شل شده باشند، صدای ضربه در پکیج مشاهده می شود و باید قطعات شل را سفت کرد. این مشکل ممکن است به دلیل تجمع لجن در نیر پکیج باشد که نیاز به جریان برق برای رفع آن دارد.
  • صدای وزوز کردن پکیج:
    این صدا نشان دهنده فعالیت پکیج است، اما اگر وزوز بیش از حد باشد، ممکن است نشانگر مشکل در سیستم گرمایش باشد که نیاز به تعمیر فوری دارد.
  • صدای سوت کتری:
    اگر پکیج صدایی شبیه سوت کتری می دهد، احتمالاً به دلیل جوشش در نتیجه تجمع لجن یا رسوب روی مبدل حرارتی است. رفع این مشکل نیاز به جریان برق دارد و می تواند با تخصص تعمیرکاران حل گردد.

علت صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

یکی از شایع ترین دلیل های صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور، نصب غیراصولی پکیج و رعایت نکردن موارد بسیاری همچون تراز بودن محل نصب پکیج یا جاگذاری درست قاب پکیج بر روی پکیج است. بنابراین برای نصب درست و اصولی پکیج ایران رادیاتور از سرویسکاران متخصص کمک بگیرید. در ادامه به بررسی دیگر دلایل صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور خواهیم پرداخت.

وجود رسوب در سیستم علت شایع صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

وجود رسوب در سیستم، یکی از عوامل رایجی است که به صدا دادن پکیج ایران رادیاتور منجر می شود. راهکار ساده ترین برخورد با این مشکل، تصفیه سیستم از رسوب ها است. علت اصلی این رسوب گیری معمولاً به املاح موجود در آب و نقص در سرویس پکیج بازمی گردد. در مناطق با سختی آب بالا، این مسئله معمولاً سریع تر رخ می دهد. اگر با تصفیه سیستم تجربه ندارید، از کمک یک تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود بهره بگیرید.

وجود نشتی در سیستم علت صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

وجود نشتی در سیستم، یکی از دلایل دیگر صدا دادن پکیج ایران رادیاتور می باشد. نشتی ممکن است در نقاط مختلف سیستم اتفاق بیافتد و صداهای مختلفی ایجاد کند. اگر نشتی در المنت گرمایشی رخ دهد، با تبخیر سریع آب، صدای خرخر ایجاد می شود. اگر نشتی در زیر پکیج باشد، ممکن است باعث صدای چکیدن آب شود. برای حل این مشکل، نیاز به تعمیرات و حتی تعویض لوله ها و اتصالات دارید.

سرد بودن آب ورودی

سرد بودن آب ورودی، می تواند دلیلی برای صدا دادن زیاد پکیج ایران رادیاتور باشد. بویژه در فصل زمستان، اگر آب ورودی به اندازه کافی گرم نباشد، ایجاد صداهای غیرعادی معمول است. این صداها به دلیل نوسانات دمایی ایجاد شده توسط ورود فشار آب به سیستم، به گوش می رسند.

فشار آب ورودی

فشار آب ورودی نیز می تواند بر روی صدا دادن پکیج ایران رادیاتور تأثیر بگذارد. با افت فشار آب، شعله بالا می رود و پکیج شروع به صدا دادن می کند.

صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن

هنگام روشن شدن پکیج، صدای معمولی هنگام گرم شدن آب را هم به عنوان یک رویداد طبیعی در نظر بگیرید. این صداها معمولاً نگرانی ایجاد نمی کنند و به عنوان یک جزء متداول از عملکرد طبیعی پکیج محسوب می شوند.

صدا دادن پکیج هنگام خاموش شدن

در مرحله خاموش شدن پکیج، صدای خاموش شدن شعله و بستن جریان آب ورودی معمول است. در صورتی که این صداها غیرعادی باشند، بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

مبدل اصلی پکیج عامل ایجاد سروصدای سیستم

ممکن است مبدل اصلی پکیج رسوب داشته باشد که منجر به تق تق صدا دادن پکیج می شود. بررسی فشار آب ورودی و خروجی آب، و در صورت لزوم تعویض یا تمیز کردن مبدل، مشکل را حل خواهد کرد.

فشار گاز نامناسب علت صدای زیاد پکیج دیواری ایران رادیاتور

فشار گاز نامناسب نیز می تواند سبب صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور شود. تنظیم شیر ماژول و اطمینان از فشار گاز مناسب، مشکل را برطرف خواهد کرد.

سوپاپ شوفاژ دلیل صدا دادن پکیج

سوپاپ شوفاژ نیز ممکن است به دلیل خرابی یا مشکلات در سیستم صدا دادن پکیج را ایجاد کند. بررسی و تعمیر سوپاپ ها و رینگ ها، مشکلات را حل خواهد کرد.

وجود هوا در مدار پکیج ها

وجود هوا در مدار پکیج می تواند یکی از عوامل ایجاد سروصدا در سیستم باشد. هواگیری سیستم، مشکل را رفع خواهد کرد.

شیر پرکن پکیج

صدای پکیج ایران رادیاتور در مواردی نیز می تواند به علت فشار کم در مدار اولیه سیستم باشد. با باز کردن شیر پرکن، مشکل احتمالاً برطرف خواهد شد.

نصب نامناسب پکیج دیواری

ناصاف بودن محل نصب سیستم نیز ممکن است علتی برای صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور باشد. نصاب ماهری را برای نصب و راه اندازی پکیج خود انتخاب کنید.

صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور

صدای پمپ نیز ممکن است به دلیل مشکلات در پمپ سیستم ایجاد شود. تمیز کردن فن و پروانه پمپ، مشکل را حل خواهد کرد.

فن سیستم عامل ایجاد سروصدای زیاد

فن پکیج نیز می تواند به عنوان یکی از عوامل ایجاد سروصداهای زیاد پکیج ها در نظر گرفته شود. تمیز کردن فن و اطمینان از صحت نصب و عایق صوتی آن، ممکن است مشکل را رفع کند.

5 علت صدای پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه

وقتی در حالت زمستانی پکیج صداهای غیرعادی می دهد و در حالت تابستانی مشکلی ندارد، باید چند نکته را بررسی کنید:

  1. باز بودن شیرهای جریان رفت و برگشت رادیاتورها و پکیج: هنگامی که پکیج را روی حالت زمستانی قرار می دهید و شیرهای زیر شوفاز و پکیج را روشن نمی کنید، باعث جوشیدن دستگاه و ایجاد صدا می شود.
  2. خرابی پمپ سیرکولاتور: خرابی پمپ پکیج باعث عدم گردش آب، جوش آمدن و در نهایت خاموش شدن پکیج با سر و صدای بلند می شود.
  3. هواگیری در پکیج: وجود هوا در پکیج باعث می شود آب به گردش در نیاید و تجهیزات همچنان با سر و صدای زیاد کار کنند.
  4. خرابی شیر برقی پکیج: شیر برقی در پکیج وظیفه تغییر مسیر آب را بر عهده دارد و در صورت خرابی، پکیج در حالت زمستانی کار نمی کند، مسیر گرمایش باز نمی شود و پکیج به جوش می آید.
  5. آسیب مغزی شیر سه طرفه پکیج: مغزی شیر سه طرفه مانند شیر برقی است و در صورت ایراد، راه گرمایش باز نمی شود و پکیج صدای زیادی ایجاد می کند.

کلام پایانی

پکیج دیواری دستگاهی حساس است که ساختار پیچیده ای دارد. بدون داشتن دانش فنی، تجربه و تسلط کافی برای انجام تعمیرات آن، ریسک خطرات جدی و وارد آمدن خسارات زیادی به دستگاه وجود دارد. لذا از دستکاری خودسر پکیج دیواری جدا خودداری کنید و در صورت بروز مشکل در دستگاه یا شنیدن هرگونه صدای غیرعادی از پکیج، از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

برای خرید مطمئن و نصب صحیح آن به فروشگاه اینترنتی چشمک اعتماد کنید. شما با خرید پکیج دیواری ایران رادیاتور از فروشگاه چشمک، می توانید بهترین خرید اینترنتی را به همراه بهترین کیفیت و ضمانت کالا تجربه نمایید. پس از خرید پکیج از فروشگاه چشمک، متخصصین و ماهرترین نصاب های این حوزه، پکیج شما را در محل مناسب طبق اصول اولیه نصب خواهند کرد و دیگر نگرانی بابت نصب اشتباه پکیج و احتمالات مربوط به آن را نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید