مقالات

طریقه روشن کردن پکیج

طریقه روشن کردن پکیج

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور چیست؟ این سوالی است که شاید برخی از افراد ندانند و به دنبال پاسخ آن بگردند. برای استفاده از پکیج دیواری در واحد مسکونی نیاز به نصب و راه‌اندازی آن است، که این کار توسط سرویسکار و تکنسین شرکت تولید کننده محصول انجام می‌شود. اما در برخ مواقع مانند زمانی که پکیج خاموش می شود، یا نیاز است آن را به خاطر شرایطی خاموش کنیم و یا نیازمند تغییر وضعیت باشد، چه کاری باید انجام دهیم؟ باید با طریقه روشن کردن پکیج آشنا باشید تا به راحتی قادر به روشن و خاموش کردن آن باشید، حال چه در زمستان و چه در تابستان.

روشن کردن پکیج در هر مدل و برند دارای تفاوت های جزئی است، که ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی چشمک قصد داریم به نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور بپردازیم.

چگونه پکیج را روشن کنیم؟

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور از دغدغه‌های اصلی افرادی است که این پکیج‌ها را تهیه می‌کنند. اگر شما هم از این پکیج استفاده می کنید قطعا، با خاموش شدن آن تا به الان مواجه شده اید. برای روشن کردن پکیج ها به طور کلی مراحل زیر را طی کنید:

  • وصل کردن دو شاخه
  • فشار دادن دکمه روشن
  • باز کردن آب سرد ورودی
  • باز کردن آب گرم
  • بررسی کردن عملکرد پتانسیومتر و دما
  • تنظیم درجه آب گرم 45 درجه بیشتر از دمای سرد در ابتدا
  • خاموش و روشن کردن سه بار مشعل
  • بررسی فشار آب
  • بررسی کردن جرقه زدن دستگاه ( فشار پکیج در این حالت باید روی 1/5 باشد.)
  • بررسی علامت خورشید و برف برای وضعیت تابستان و زمستان
  • تنظیم دمای اولیه بر روی عدد 50

در صورتی که موفق به روشن کردن نشدید ممکن است پکیج ایران رادیاتور شما نیاز به تعمیر و یا سرویس داشته باشد و بهتر است از متخصصان و سرویسکاران این حوزه کمک بگیرید. در ادامه برای شناخت بیشتر شما، به بررسی جزئیات نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در دو سری L و m میپردازیم.

خرید پکیج ایران رادیاتور

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور سری L و M

ایران رادیاتور یکی دیگر از برندهای محبوب پکیج است که مدل های m24ff، l24ff و l28ff از محبوبترین های آن به شمار می‌روند. برای رسیدن به پاسخ سوال چگونه پکیج ایران رادیاتور را روشن کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور سری L

برای روشن کردن پکیج ایران رادیاتور باید روی پکیج را تماشا کنید. دو سری l و m تقریبا مشابه یکدیگر اند که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد. پنل روی پکیج همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، دارای ۳ ولوم، یک عدد عقربه و یک نمایشگر دیجیتال کوچک وجود دارد که هر کدام برای کارهای مختلفی تعبیه شده‌اند.

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور چگونه پکیج را روشن کنیم

به ترتیب کاربرد هر کدام را از سمت راست تصویر، مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • مانومتر یا فشارسنج پکیج: فشارسنج یا همان عقربه (سمت راست) که فشار مدار شوفاژ را نشان می دهد.
  • ولوم یا ترموستات تنظیمات دمای آب گرم مصرفی (با علامت شیر آب): اولین ولوم از سمت راست، بعد از عقربه که در زمستان، وظیفه خاموش و روشن کردن را برعهده دارد. اگر این ولوم روی صفر بود یعنی خاموش است و اگر روی یک باشد به معنی روشن بودن پکیج است.
  • ولوم یا ترموستات تنظیمات دمای مدار گرمایشی رادیاتورها (با علامت رادیاتور): وظیفه ولوم وسطی تنظیم کردن دمای آب گرم مصرفی است. این ولوم به یک بار تنظیم نیاز دارد و پس از آن معمولا نیازی به تنظیم دوباره ندارد. به شما توصیه می‌کنیم این ولوم را وسط قرار دهید که البته همین‌کار هم به سلیقه شما بستگی دارد.
  • نمایشگر دیجیتال: نشانگر کد خطا، دمای پکیج و سایر اطلاعات عملکردی
  • ولوم تعیین وضعیت پکیج: به ترتیب از راست به چپ، حالت تابستانی (علامت خورشید)، حالت خاموش (عدد صفر)، حالت زمستانی (دانه برفی) و حالت ریست یا راه اندازی مجدد.

حال پس از اینکه با تمامی اجزای پنل پکیج ایران رادیاتور سری L آشنا شدید، زمان به بررسی نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور می رسد. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا شیر گاز را باز کرده و پکیج را به برق متصل کنید.
  2. حالت کارکرد دستگاه را با توجه به موقعیت فصلی انتخاب کنید. در زمستان ولوم تعیین وضعیت پکیج را به سمت چپ و در تابستان به سمت راست بچرخانید.
  3. در زیر پکیج بررسی کنید تا شیرهای شلنگ های آب ورودی و رفت و برگشت رادیاتورها باز باشند.
  4. پکیج را به فشار مناسب یعنی 1.5 بار برسانید. در صورت کم یا زیاد بودن فشار می‌توانید از شیر پرکن در زیر پکیج استفاده کنید.
  5. دمای آب گرم و مدار رادیاتورها را انتخاب کنید. چرخاندن ساعتگرد ولوم سبب افزایش دما می‌شود.
  6. اگر برای مدتی پکیج خاموش بوده باشد، احتمال دارد که هوا در ابتدای لوله گاز مشعل قرار گرفته باشد و از روشن شدن مشعل جلوگیری کنید.
  7. در این شرایط به مدت حداقل 2 ثانیه پکیج را در حالت ریست قرار دهید و سپس مراحل راه اندازی پکیج را تکرار کنید.

در صورتی که موفق به روشن کردن نشدید ممکن است پکیج ایران رادیاتور شما نیاز به تعمیر و یا سرویس داشته باشد و بهتر است از متخصصان و سرویسکاران این حوزه کمک بگیرید و از تغییر و دستکاری دیگر تنظیمات پکیج اجتناب کنید.

طریقه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور سری M

همانطور که در تصویر نیز مشخص است، اجزای پنل کاربری سری m پکیج های ایران رادیاتور به شرح زیر است:

  • مانومتر نشان دهنده فشار آب پکیج
  • ولوم یا ترموستات تنظیم دمای رادیاتورها
  • ولوم یا ترموستات تنظیم دمای آب گرم
  • کلید روشن و خاموش (بترتیب 1 و 0)
  • دکمه راه اندازی مجدد یا ریست
  • چراغ های نشان دهنده دمای پکیج و وضعیت دستگاه
چگونه پکیج ایران رادیاتور را روشن کنیم نحوه روشن كردن پكيج ایران رادیاتور

در این مدل نمایشگر دیجیتال وجود ندارد، اما چراغ های راهنما تعبیه شده است. همچنین دکمه ریست به صورت مجزا وجود دارد. دقت داشته باشید که در صورتی که چراغ های نشان دهنده وضعیت دستگاه در حال چشمک زدن باشند، باید برای رفع مشکل پکیج اقدام نمایید.

مراحل روشن کردن و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff مشابه با مدل های دیگر این برند است. اما موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

1- ابتدا دستگاه را با چرخاندن ولوم بر روی عدد 1 در حالت روشن قرار دهید.

2- در صورتی که در تابستان هستید، ولوم تنظیم دمای رادیاتورها را تا انتهای سمت چپ و بر روی حالت صفر قرار دهید. برای آب و هوای معتدل آن را بر روی حالت مینیمم قرار دهید و اگر در زمستان هستید، آن را به نزدیک حالت ماکزیمم برسانید.

3- شیرهای آب و فشار پکیج را چک کنید.

درصورتی که موفق به روشن کردن پکیج نشدید، قبل از تغییر در تنظیمات آن از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. 

خرید انواع پکیج

فروشگاه تاسیسات و تجهیزات ساختمانی چشمک نمایندگی برترین برندهای ایرانی و بین المللی را برعهده دارد و شما مشتریان عزیز می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه، با کمترین زحمت به مقایسه این برندها بپردازید و بهترین انتخاب را داشته باشید. انواع پکیج در بهترین برندها مانند پکیج ایران رادیاتور و … را ‌می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید.


سوالات متداول

پکیج ایران رادیاتور را چگونه روشن کنیم؟

سوالی که برای اکثر کاربران استفاده کننده از پکیج ایران رادیاتور ممکن است پیش بیاید این است که، پکیج ایران رادیاتور را چگونه روشن کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید بگوییم که با توجه به اهمیت طی کردن تمامی مراحل، بهتر است با توجه به مدل پکیج ایران رادیاتورتان به بخشی که در آن طریقه روشن کردن مدل های مختلف پکیج ایران رادیاتور را با ذکر جزئیات توضیح داده ایم، مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید