مقالات

آموزش ریست کردن پکیج

نحوه ریست کردن پکیج

همانطور که میدانید، پکیج این روزها اصلی ترین سیستم گرمایشی است که در اکثر خانه ها و آپارتمان های کشور عزیزمان ایران استفاده میشود. این سیستم گرمایشی از یک پکیج، سیستم رادیات ها، لوله کشی های توکار و… تشکیل میشود. این وسیله عملکردی چند جانبه دارد و علاوه بر گرم کردن آب مصرفی ساختمان میتواند سیستم گرمایشی شوفاژ ها را نیز گرم کند.

با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا، اغلب افراد درجه پکیج را زیاد میکنند تا خانه های گرمتری داشته باشند. از همین رو شاهد خراب شدن، رسوب گرفتن و عملکرد ناصحیح این سیستم ها هستیم. سیستم عملکردی پکیج ها سیستم چندان پیچیده ای نیست. تقریبا مشابه همان آبگرمکن های قدیمی هستند. با این تفاوت که پکیج ها هوشمند تر و دارای درجه های کامپیوتری و سیستم اتوماتیک میباشند.

این سیستم ها گاهی دچار مشکل خواهند شد و شما روی صفحه نمایش پکیج ارور هایی را مشاهده میکنید. این ارور ها گاهی تنها با ریست کردن پکیج از بین می روند و پکیج میتواند به عملکرد اولیه خودش برگردد. در ادامه این متن می خواهیم با نحوه ریست کردن انواع پکیج های بوتان، ایران رادیاتور و آموزش مرحله به مرحله این کار آشنا شویم.

تعمیر و نگهداری از پکیج ریست کردن پکیج
تعمیر و نگهداری از پکیج

دلایل ریست کردن پکیج

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، علت ریست کردن پکیج میتواند وابسته به عملکرد ناصحیح این دستگاه باشد. مشکلات جزئی مانند زمانی که آب به خوبی گرم نمی شود، پکیج کار نمیکند یا اتومات آن فعال نیست، میتواند با ریست کردن پکیج برطرف شود. در ادامه به دلایل مختلفی که میتوانند با ریست کردن برطرف شوند، اشاره خواهیم کرد:

  • اختلال در راه اندازی: یکی از اصلی ترین اختلال های پکیج، اختلال در راه اندازی اولیه است. این اختلال را میتوانید تنها با ریست کردن پکیج به صورت کامل برطرف کنید.
  • خرابی جرقه دستگاه: همانطور که میدانید، دستگاه برای گرم کردن آب نیاز به روشن شدن مشعل دارد. این مشعل با جرقه های درون دستگاه روشن میشوند. در صورتی که عملکرد جرقه دچار مشکل شود، مشعل روشن نشده و در نتیجه آب به درستی گرم نمیشود. همچنین چراغ قرمز روی نمایشگر پکیج نیز روشن خواهد شد. برای رفع این مشکل می توانید راهکار ریست کردن پکیج را امتحان کنید. در صورتی که با ریست کردن مشکل جرقه برطرف نشد، بهتر است با کارشناسان تاسیسات چشمک در ارتباط باشید. چرا که ممکن است دستگاه شما نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات مربوط به جرقه زن داشته باشد.
  • به هم خوردن تنظیمات: زمانی که پکیج به درستی تنظیم نشده باشد یا تنظیمات مربوط به فشار گاز، آب و ولتاژ بهم بخورد، عملکرد پکیج دچار مشکل خواهد شد. شما با ریست کردن پکیج و تنظیم مجدد این پارامتر ها میتوانید این اختلال را حل کنید.
ریست پکیج ایران رادیاتور
ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

برای ریست کردن پکیج ایران رادیاتور، ابتدا باید ببینیم که اختلال پکیج با ریست کردن برطرف میشود یا خیر. معمولا تمامی اختلالات جزئی و ارور هایی مثل E1 و E2 با ریست کردن برطرف میشوند.

ریست کردن پکیج ایران رادیاتور بسیار آسان است. چراکه دکمه ای مخصوص این کار روی پنل دستگاه وجود دارد. در مدل های آنالوگ، روی صفحه پکیج دکمه ای با نام RESET در سمت چپ پکیج، خواهید دید. با چند ثانیه نگه داشت این دکمه پکیج ریست میشود. در مدل های دیجیتال نیز این دکمه روی ولوم تغییر حالت و مود پکیج با علامت R مشخص شده است. شما میتوانید این ولوم را روی R بچرخانید و بعد مود را روی تابستان یا زمستان قرار دهید. بعد از چند لحظه خواهید دید که پکیج به صورت خودکار ریست میشود.

ریست کردن پکیج بوتان

برند بوتان این روزها مدل های مختلفی را تولید و به بازار عرضه کرده است. نحوه ریست کردن پکیج بوتان در اغلب مدل ها به یک شکل انجام میشود. مراحل ریست کردن به شرح زیر است:

  • ولوم تغییر دمای شوفاژ را روی حالت OFF قرار دهید.
  • بعد از چند ثانیه مکث آن را روی مود تابستان یا زمستان قرار دهید.
  • بعد از چند لحظه پکیج بوتان ریست خواهد شد.
ریست پکیج بوتان

ریست کردن پکیج شوفاژکار

یکی از پرطرفدارین ترین پکیج های حال حاضر بازار، پکیج شوفاژکار میباشد. این پکیج جزو پکیج های دیجیتال و هوشمند است. در ادامه با مراحل ریست کردن این پکیج نیز آشنا خواهیم شد:

  • روی صفحه نمایش پکیج به دنبال دکمه ریست بگردید. (اغلب به رنگ قرمز و سمت چپ پنل است.)
  • دکمه RESET را چند ثانیه نگه دارید.
  • پکیج به صورت خودکار ریست خواهد شد.
راهنمای پنل شوفاژکار

ریست کردن پکیج فرولی

پکیج فرولی، امروزه بسیار مورد توجه سازندگان قرار گرفته است و در خانه های زیادی می توانیم آن را پیدا کنیم. این برند مدل های مختلف و متنوعی در بازار دارد که نحوه ریست کردن آنها تقریبا به یک شکل است.

تمامی پکیج های فرولی معمولا دارای یک دکمه ریست روی پنل جلویی دستگاه هستند. برای ریست کردن پکیج فرولی کافیست دکمه RESET را به مدت چند ثانیه فشار دهید.

ریست پکیج فرولی

هنگام ریست کردن پکیج به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • قبل از اقدام برای ریست کردن پکیج، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که این مشکل با ریست کردن برطرف خواهد شد یا خیر. برای مثال: اختلالاتی همچون: جوش آوردن، چکه کردن و افت فشار با RESET برطرف نمیشوند.
  • اگر مشکل پکیج دیجیتال یا آنالوگ شما با ریست کردن پکیج برطرف نشد، به هیچ عنوان این کار را دائم تکرار نکنید. در اولین فرصت با تکنسین های تاسیسات چشمک در ارتباط باشید تا برای عیب یابی به محل سکونت شما اعزام شوند.
  • هنگامی که آب در حال استفاده است، پکیج را ریست نکنید. این کار میتواند موجب هواگرفتگی یا اختلال در عملکرد کلی دستگاه شود.

جمع بندی

اختلال در عملکرد سیستم گرمایشی به خصوص پکیج ممکن است هر زمانی اتفاق بیافتد. در این مواقع خونسردی خود را حفظ کنید و با استفاده از این راهنمایی، سعی کنید اختلال را برطرف کنید.

در صورتی که با ریست کردن پکیج اختلال برطرف نشد، میتوانید به فروشگاه اینترنتی چشمک مراجعه کنید. مجموعه چشمک با بهره گیری از افراد متخصص و با کیفیت ترین تجهیزات سالهاست در حوزه تعمیر، نگهداری و خدمات مربوط به سیستم های گرمایشی و پکیج فعالیت میکند. شما با مراجعه به وب سایت میتوانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط بوده و درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید