مقالات

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن

انتخاب حوله خشک کن

حوله خشک کن ها نوعی از رادیاتورها هستند که اغلب در فضای حمام و یا سرویس های بهداشتی نصب می شوند و علاوه بر گرم کردن فضای مذکور به عنوان یکی از لوازم دکوری هم شناخته می شوند، چرا که ظاهر آن ها با رادیاتورهای معمولی تفاوت دارد و زیباتر هستند. از جمله نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن این است که به گونه ای طراحی گردیده که به راحتی قابل نصب بر روی دیواری می باشد. از حوله خشک کن ها می توان برای خشک کردن حوله ها، دستمال ها و لباس های کوچک استفاده کرد.

فهرست مطالب

حوله خشک کن چیست؟

به طور کلی رادیاتور های حوله خشک کن نوعی مبدل حرارتی جهت انتقال گرمایش می باشند که برای گرمایش و خشک کردن پوشش هایی همچون حوله حمام به کار رفته و در فضای مرطوب همچون حمام، حمام شیشه ای و فضای پیش خوان سونا خشک یا سونا بخار مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از پر مصرف ترین انواع سیستم های گرمایشی داخل حمام رادیاتور حوله خشک کن می باشد.

حوله خشک کن ها گرمای مورد نیاز خود را عموما از آبگرم موجود در سیستم گرمایش ساختمان که می تواند موتورخانه مرکزی و یا پکیج باشد تامین نماید. در واقع انتخاب نوع مناسب حوله خشک کن ها بر اساس سیستم های گرمایشی ساختمان تعیین می شوند.

رادیاتور حوله خشک کن از لوله هایی تشکیل شده است که در میان آن ها آب گرم در گردش است که تبادل حرارت بین لوله ها و محیط سبب گرم شدن محیط حمام و یا سرویس های بهداشتی می شود. مزیت حوله خشک کن ها این است که همزمان با گرم کردن حمام و یا سرویس بهداشتی، رطوبت موجود در آن را نیز از بین می برند.

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن

در این مقاله سعی شده است شما کاربران عزیز با نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن آشنا شوید.

  • ابعاد رادیاتور

توصیه می کنیم در فرآیند خرید خود حتما به میزان بلندی یا همان ارتفاع و تعداد پره های (لول ها) تعبیه شده بر روی یک رادیاتور حوله خشک کن نیز توجه کنید. یادتان باشد هر چه یک رادیاتور بلند تر باشد، قطعا تعداد پره ها و قدرت حرارتی آن نیز بیشتر می باشد. یکی از اولین مواردی که برای خرید حوله خشک کن بایستی در نظر بگیرید، ابعاد آن است.

همچنین بسته به اینکه تعداد اعضای خانواده شما چند نفر است و چند نفر از آن استفاده می‌کنند باید مدلی مناسب خریداری کنید.

در نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن همچنین ارتفاع آکس که در واقع فاصله دو بوشن ورودی و خروجی آب از رادیاتور (ارتفاع محور تا محور کلکتورهای بالا و پایین) را نشان می دهد، نیز باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به ارتفاع آکس از اهمیت زیادی برخوردار است و شما بایستی اندازه حوله خشک کن را بر اساس ارتفاع آکس انتخاب کنید. می‌دانیم که هر چه حوله خشک کن بزرگتر باشد، توان حرارتی آن نیز بیشتر بوده و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند و بازده بهتری دارد.

  • جنس بدنه و پوشش

توجه به جنس متریال به کار رفته در ساخت این نوع از رادیاتورهای گرمایشی بسیار مهم است. یادتان باشد نرخ تبدیل انرژی به گرما برای هر یک از رادیاتورهای فولادی، استیل، آلومینیومی و غیره کاملا با یکدیگر متفاوت است مثلا چنانچه به دنبال یک محصول ایده آل برای گرم کردن فضای مورد نظرتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از رادیاتورهای آلومینیومی استفاده نمایید که همواره از بیشترین توان حرارتی برخوردار بوده اند.

با توجه به کارایی هر دو مدل از رادیاتورهای حوله خشک کن آبی و برقی، بهتر است همواره توجه زیادی به کیفیت رنگ اولیه و همچنین رنگ روکش یا همان رنگ پوششی در محصول انتخابی خود کنید تا هم بتوانید در مدت زمان بیشتری از رادیاتور مد نظرتان استفاده کنید و هم سبب زنگ ضدگی دیر آن شوید.

حوله خشک کن ها از نظر جنس به انواع حوله خشک کن های شیشه ای، آلومینیومی و فولادی یا همان استیل طبقه بندی می شوند. جهت تهیه رادیاتورهای حوله خشک کن به این موضوع توجه داشته باشید که نوع رنگ خورده آن ها را تهیه کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است بعد از مدت کوتاهی با زنگ زدگی آن ها روبرو شوید. پس هنگام خرید به جنس و رنگ رادیاتورها توجه فرمایید.

به دلیل اینکه حوله خشک کن در معرض رطوبت همیشگی قرار دارد و نیز از آن استفاده زیادی می‌شود، لازم است که از دارای استحکام کافی باشد. برای مثال فولاد فلزی است که در برابر زنگ‌زدن و خوردگی مقاوم است.

در نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن نکته بسیار مهم این است که جنس بدنه و پوشش حوله خشک کن تاثیر زیادی در هدایت گرمایی آن دارد. برای مثال آلیاژ فولاد به دلیل خصوصیات خود مانع از جذب رسوب در رایاتور حوله خشک کن می‌شود که بنابراین نیاز به هواگیری آن را  کمتر می‌کند.

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن
  • ظرفیت مورد نیاز

حوله خشک کن بر اساس اندازه محیط حمام دارای لوله های متعددی می باشند که برای حمام های کوچک (کمتر از 5 متر مربع) معمولا برای گرمایش رادیاتور حوله خشک کن 12 لوله کافی است مگر اینکه حمام مذکور در طبقه زیر سقف پشت بام یا دارای پنجره بزرگ باشد، که در اینصورت باید از حوله خشک کن 15 لوله استفاده گردد.

بدیهی است برای حمام های بزرگتر نیز به نسبت افزایش متراژ باید از رادیاتور حوله خشک کن بزرگتر استفاده گردد و برای حمام های بزرگ ۱۴ لوله می تواند گزینه ای مناسب باشد. امروزه در بازار حوله خشک کن رقابت زیادی بین نوع جنس و کشور سازنده وجود دارد.

  • گارانتی

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن کیفیت موارد اولیه تولید (ضمانت اصالت کالا) و گارانتی و تامین قطعات بعد از فروش آن می باشد.

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن

لوازم مورد نیاز نصب حوله خشک کن

  • شیر کنترل کننده

هر دستگاه حوله خشک کن به یک دست شیر به همراه زانو جهت کنترل میزان جریان آب گرم ورودی، نیاز دارد.

  • آویز حوله ای

برای افزایش دوام و رنگ رادیاتور حوله خشک کن بهتر است از آویزهای مخصوص آن استفاده کنیم، این آویز ها بدین شکل است که روی حوله خشک کن قرار می گیرد تا انواع البسه و … بطور مستقیم روی حوله خشک کن قرار نگیرد و دوام آن بیشتر شود.

1 دیدگاه در “نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *