مقالات

حوله خشک کن

حوله خشک کن

حوله خشک کن ها نوعی از رادیاتورها هستند که اغلب در فضای حمام و یا سرویس های بهداشتی نصب می شوند و علاوه بر گرم کردن فضای مذکور به عنوان یکی از لوازم دکوری هم شناخته می شوند، چرا که ظاهر آن ها با رادیاتورهای معمولی تفاوت دارد و زیباتر هستند.

رادیاتور ها انواع مختلفی داشته که شامل انواع پره ای، فولادی، پره ای آلومینیومی و پنلی یک تکه می باشند. نوع دیگری از رادیاتورها، حوله خشک کن بوده که معمولا در سرویس های بهداشتی و حمام بر روی دیوار نصب می شوند.

تعبیه رادیاتورهای حوله خشک کن در فضاهایی مانند حمام و سرویس یا سرسرا علاوه بر کاهش رطوبت و افزایش فاکتورهای بهداشتی در این مکان ها، وسیله مناسبی برای خشک کردن حوله و البسه نم دار می‌باشد.

حوله خشک کن ها از ابتدا تاکنون

این دستگاه انواع آن در ابتدا فقط برای خشک کردن حوله و دستمال تولید شده بود. در اروپا، بیشتر هتل‌‌ ها و البته خانه‌ های لوکس از این دستگاه‌ ها در حمام استفاده می‌کردند و کالایی لوکس محسوب می‌شد. اما این روزها این دستگاه به دلیل کارآیی خوبی که در گرم کردن محیط دارد، جای خود را در بیشتر خانه‌ها پیدا کرده است.

اگرچه هنوز وجهه شیک و لوکس بودن خود را از دست نداده است، قیمت آن آنقدر مناسب شده که بیشتر مردم می‌توانند آن را خریداری کنند. همچنین از آن می‌توان به شکل آویز لباس هم استفاده کرد. بسیاری از حمام‌ها فضای کافی برای آویزان کردن لباس ندارند. اگر شما چوب‌لباسی برای آویزان کردن لباس در حمام ندارید، این دستگاه به کارتان می‌آید.

به طور کلی با استفاده از این دستگاه می‌توان از رطوبت محیط ‌هایی که پنجره یا دستگاه تهویه ندارند، کاست. بنابراین از این نظر برای آشپزخانه‌، اتاق خواب، زیرزمین و سرویس بهداشتی عالی هستند. در واقع حوله خشک کن در عین گرم کردن حمام، رطوبت موجود در آن را هم از بین می‌برد و از رشد باکتری و قارچ در محیط نیز جلوگیری می‌کند. حوله خشک کن معمولا به وسیله سیستم‌های حرارت مرکزی ساختمان‌ها مانند پکیج یا موتورخانه کار می‌کنند.

کاربرد حوله خشک کن

دستگاه حوله خشک‌ کن کاربردهای متعددی دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است.

  • خشک کردن حوله

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که از این دستگاه فقط برای خشک کردن حوله استفاده کنند. اگر از یک حوله بارها استفاده می‌کنید، این دستگاه به کارتان می‌آید. خیلی ساده و راحت، حوله را روی یکی از میله‌های آن بگذارید، به سرعت خشک می‌شود و دیگر بوی رطوبت مانده نمی‌گیرد. بدین ترتیب مجبور نیستید مرتب حوله را بشویید.

  • خشک کردن لباس‌های خیس

این دستگاه برای خشک کردن لباس و دستمال هم کاربرد دارد. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و امکان بستن طناب رخت ندارید، می‌توانید لباس‌های خیس دیگرتان را هم روی آن گذاشته و خشک کنید.

توجه: لباس‌های نازک تولید شده از ابریشم، پشم، پارچه ‌های ۱۰۰درصد پنبه و لباس‌های دیگر را که نمی‌توان در ماشین های خشک کن معمولی لباس خشک کرد، می‌توانید روی این دستگاه خشک کنید.

  • منبع حرارتی جایگزین

حوله خشک کن و انواع آن را می‌توان ۲۴ ساعته روشن نگهداشت. بنابراین از این دستگاه‌ها می‌توان به شکل منبع حرارتی جایگزین برای گرم نگهداشتن حمام‌ یا بخش‌های دیگر خانه استفاده کرد. آن ها به خوبی هیترهای خانگی می‌توانند محیط اطراف خود را گرم نگهدارند و گزینه‌ای عالی برای روزهای سرد زمستان هستند.

در واقع انتخاب نوع مناسب حوله خشک کن ها بر اساس سیستم‌های گرمایشی ساختمان تعیین می‌شوند. حوله خشک کن های ایران رادیاتور از نظر جنس فولادی می‌باشند.

حوله خشک کن و انواع آن

یکی از شیک ترین و مدرن ترین سیستم های گرمایشی که اغلب در حمام و سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند و مناسب گرم کردن فضاهای کوچکی همچون اتاق ها، آشپزخانه ها و غیره هستند، رادیاتورهای حوله خشک کن به حساب می آیند. این نوع از رادیاتورها در دو مدل آبی و برقی از سوی تولید کنندگان طراحی و ساخته شده اند و بهتر است شما پیش از اقدام به خرید رادیاتور حوله خشک کن، حتما با انواع این رادیاتورهای گرمایشی بیش از پیش آشنایی پیدا نمایید.

  • استیل

از جمله جدیدترین و پرفروش ترین رادیاتورهای حوله خشک کن در بازارهای جهانی این مدل از محصولات هستند. جنس به کار رفته در ساختار بیرونی آن ها از استیل مقاوم، ضد زنگ با ظاهری کاملا درخشان و جلا داده شده می باشد و به همین خاطر خرید یک رادیاتور استیل کاملا از همه نظر مقرون به صرفه می باشد.

  • فولادی

نوع دیگری از حوله خشک کن ها، رادیاتورهای فولادی هستند که از حیث دوام و مقاومت در برابر فشار و ضربه در جایگاه بهتری نسبت به رادیاتورهای استیل قرار می گیرند. این مدل از محصولات گرمایشی چنانچه فاقد آبکاری داخلی مناسب باشند، به شکل کاملا تدریجی از داخل شروع به زنگ زدگی می کنند. همچنین فراموش نکنید تنوع طرح و شکل رادیاتورهای حوله خشک کن فولادی مقایسه با رادیاتورهای استیل محدود تر است.

حوله خشک کن و انواع آن

  • برقی

همانطور که گفتیم رادیاتورهای حوله خشک کن در دو مدل آبی و برقی طراحی و روانه بازار شده اند. در مدل های آبی، این مدل از محصولات در واقع منتقل کننده آب گرم به محیط جهت افزایش دمای موجود در آن هستند و توسط پکیج و یا سیستم موتورخانه مرکزی هدایت می شوند. اما در نوع برقی رادیاتور شما حرارت لازم را از المنت های برقی موجود در ساختار خود بدست می آورد و با ریخته شدن یک مایع مخصوص به داخل لوله های آن، فرآیند گرم کردن محیط از سوی آنان آغاز می شود.

حوله خشک کن برقی

  • آلومینیومی

نوع دیگری از رادیاتورهای حوله خشک کن، رادیاتورهای آلومینیومی هستند که از دوام و میزان مقاومت کمتری نسبت به رادیاتورهای استیل و فولادی در برابر ضربه و فشار برخوردار هستند و به دلیل سطح سبک و سختی کمتری که دارند، عموما می توان طرح های فانتزی و گوناگونی را بر روی آنان ایجاد نمود. ناگفته نماند خرید یک رادیاتور حوله خشک کن آلومینیومی کاملا توجیه پذیر است.

  • شیشه ای

و اما مدل آخر از دسته رادیاتورهای حوله خشک کن، محصولات ساخته شده از شیشه ها هستند که عمل گرمایش محیط را بصورت یکنواخت و با جریان همرفتی انجام می دهند. رادیاتور های حوله خشک کن شیشه ای در عین حال که از قیمت های بالاتری برخوردار هستند، اما به دلیل ساختار شیشه ای خود همچون یک دیوار سفید جهت تزئین با نقاشی و یا نوشته های مختلف از سوی شما در محیط های بهداشتی منزلتان خواهند بود و به نوعی کارایی دکوراسیونی بالایی نیز برایتان خواهند داشت.

حوله خشک کن شیشه ای

حوله خشک کن ایران رادیاتور

ایران رادیاتور که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رادیاتور در سطح خاورمیانه شناخته می‌شود، به تولید حوله خشک کن نیز می‌پردازد. در واقع مدل‌های مختلف حوله خشک کن ایران رادیاتور دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند. حوله خشک کن های تولیدی این شرکت به دلیل استفاده از پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک در مقابل خوردگی و زنگ زدن بسیار مقاوم هستند.

همچنین برای محیط زیست نیز هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌کند و به نوعی می‌توان گفت که دوستدار محیط زیست هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص حوله خشک کن ایران رادیاتور را می توان به این نسبت داد که تقریبا نشتی ندارند. در واقع به دلیل بهره گیری از فناوری پیشرفته بریزینگ، حوله خشک کن های ایران رادیاتور تحت فشار 7.8 بار که 1.3 برابر فشار عملکرد استاندارد رادیاتور در ایران می‌باشد، قرار می‌گیرند.

به همه این ها ظرفیت حرارتی بالای حوله خشک کن های ایران رادیاتور و سازگاری آن با انواع سیستم‌های گرمایشی را نیز اضافه کنید.

فروشگاه چشمک از سال 1369 همکاری خود را با شرکت ایران رادیاتور به طور رسمی آغاز و امروز به دلیل عرضه محصولات با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت به عنوان اولین نمایندگان رسمی این شرکت معرفی می گردد.

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن

در این مقاله سعی شده است شما کاربران عزیز با نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن آشنا شوید.

  • ابعاد رادیاتور

توصیه می کنیم در فرآیند خرید خود حتما به میزان بلندی یا همان ارتفاع و تعداد پره های (لول ها) تعبیه شده بر روی یک رادیاتور حوله خشک کن نیز توجه کنید. یادتان باشد هر چه یک رادیاتور بلند تر باشد، قطعا تعداد پره ها و قدرت حرارتی آن نیز بیشتر می باشد. یکی از اولین مواردی که برای خرید حوله خشک کن بایستی در نظر بگیرید، ابعاد آن است.

همچنین بسته به اینکه تعداد اعضای خانواده شما چند نفر است و چند نفر از آن استفاده می‌کنند باید مدلی مناسب خریداری کنید.

در نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن همچنین ارتفاع آکس که در واقع فاصله دو بوشن ورودی و خروجی آب از رادیاتور (ارتفاع محور تا محور کلکتورهای بالا و پایین) را نشان می دهد، نیز باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به ارتفاع آکس از اهمیت زیادی برخوردار است و شما بایستی اندازه حوله خشک کن را بر اساس ارتفاع آکس انتخاب کنید. می‌دانیم که هر چه حوله خشک کن بزرگتر باشد، توان حرارتی آن نیز بیشتر بوده و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند و بازده بهتری دارد.

  • جنس بدنه و پوشش

توجه به جنس متریال به کار رفته در ساخت این نوع از رادیاتورهای گرمایشی بسیار مهم است. یادتان باشد نرخ تبدیل انرژی به گرما برای هر یک از رادیاتورهای فولادی، استیل، آلومینیومی و غیره کاملا با یکدیگر متفاوت است مثلا چنانچه به دنبال یک محصول ایده آل برای گرم کردن فضای مورد نظرتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از رادیاتورهای آلومینیومی استفاده نمایید که همواره از بیشترین توان حرارتی برخوردار بوده اند.

با توجه به کارایی هر دو مدل از رادیاتورهای حوله خشک کن آبی و برقی، بهتر است همواره توجه زیادی به کیفیت رنگ اولیه و همچنین رنگ روکش یا همان رنگ پوششی در محصول انتخابی خود کنید تا هم بتوانید در مدت زمان بیشتری از رادیاتور مد نظرتان استفاده کنید و هم سبب زنگ ضدگی دیر آن شوید.

حوله خشک کن ها از نظر جنس به انواع حوله خشک کن های شیشه ای، آلومینیومی و فولادی یا همان استیل طبقه بندی می شوند. جهت تهیه رادیاتورهای حوله خشک کن به این موضوع توجه داشته باشید که نوع رنگ خورده آن ها را تهیه کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است بعد از مدت کوتاهی با زنگ زدگی آن ها روبرو شوید. پس هنگام خرید به جنس و رنگ رادیاتورها توجه فرمایید.

به دلیل اینکه این محصول در معرض رطوبت همیشگی قرار دارد و نیز از آن استفاده زیادی می‌شود، لازم است که از دارای استحکام کافی باشد. برای مثال فولاد فلزی است که در برابر زنگ‌زدن و خوردگی مقاوم است.

در نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن نکته بسیار مهم این است که جنس بدنه و پوشش حوله خشک کن تاثیر زیادی در هدایت گرمایی آن دارد. برای مثال آلیاژ فولاد به دلیل خصوصیات خود مانع از جذب رسوب در رایاتور حوله خشک کن می‌شود که بنابراین نیاز به هواگیری آن را  کمتر می‌کند.

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن

  • ظرفیت مورد نیاز

حوله خشک کن بر اساس اندازه محیط حمام دارای لوله های متعددی می باشند که برای حمام های کوچک (کمتر از 5 متر مربع) معمولا برای گرمایش رادیاتور 12 لوله کافی است مگر اینکه حمام مذکور در طبقه زیر سقف پشت بام یا دارای پنجره بزرگ باشد، که در اینصورت باید از حوله خشک کن 15 لوله استفاده گردد.

بدیهی است برای حمام های بزرگتر نیز به نسبت افزایش متراژ باید از رادیاتور حوله خشک کن بزرگتر استفاده گردد و برای حمام های بزرگ ۱۴ لوله می تواند گزینه ای مناسب باشد. امروزه در بازار این رادیاتور رقابت زیادی بین نوع جنس و کشور سازنده وجود دارد.

  • گارانتی

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن کیفیت موارد اولیه تولید (ضمانت اصالت کالا) و گارانتی و تامین قطعات بعد از فروش آن می باشد.

نکات مهم انتخاب و خرید حوله خشک کن

لوازم مورد نیاز نصب برای نصب حوله خشک کن

اگر می‌خواهید حوله خشک کن را خودتان نصب کنید به وسایل زیر نیاز دارید:

  • شیر کنترل کننده

هر دستگاه به یک دست شیر به همراه زانو جهت کنترل میزان جریان آب گرم ورودی، نیاز دارد.

  • آویز حوله ای

برای افزایش دوام و رنگ رادیاتور حوله خشک کن بهتر است از آویزهای مخصوص آن استفاده کنیم، این آویز ها بدین شکل است که روی حوله خشک کن قرار می گیرد تا انواع البسه و … بطور مستقیم روی آن قرار نگیرد و دوام آن بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *