مقالات

راهنمای خرید محافظ پکیج

محافظ برق پکیج

اگر قصد خرید محافظ پکیج دارید پیشنهاد ما به شما این است با تحقیقاتی هرچند کوتاه درباره محافظ ها، از بروز خطای احتمالی و ضررمالی جلوگیری کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تمامی نکات را در کمترین زمان ممکن برای شما بازگو کنیم و کامل ترین راهنمای خرید بهترین محافظ پکیج را در مختصرترین حالت ممکن برای شما داشته باشیم پس با ما همراه باشید!

چرا داشتن محافظ برق پکیج ضروری است؟

پکیج ها به طور همزمان از آب، گاز و برق استفاده می‌کنند و از قطعاتی مانند برد الکترونیکی، شیر سه راهی، پمپ سیرکولاتور تشکیل شده اند که همه آنها برای کار به برق نیاز دارند و افزایش یا کاهش ولتاژ به دلایل مختلف مانند رعد و برق، افزایش بار و نوسانات در شبکه ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه به خصوص برد الکترونیکی آن وارد کند. محافظ پکیج در این مواقع با مسدود کردن موقت مسیر برق مانع از وارد شدن شوک به پکیج می‌شود و از سوختن قطعات پکیج و برد دستگاه شما جلوگیری می‌کند و از وارد شدن هزینه ها و زیان های سنگین جلوگیری خواهد کرد.

استفاده نکردن از محافظ پکیج تبعات بدتری نیز با خود به همراه خواهد داشت و شرکت های گارانتی کننده پکیج ها معمولا بردهای سوخته را در صورتی مشمول گارانتی می‌دانند که از محافظ برق پکیج استفاده کرده باشید. بنابراین شاید در نگاه اول قیمت محافظ پکیج به عنوان هزینه اضافی تلقی شود اما وقتی به ضررهای احتمالی ای که در صورت نبود پکیج به شما وارد می‌شود نگاه کنید متوجه ضروری بودن استفاده از آن می‌شوید.

خرید پکیج ایران رادیاتور

نحوه کار محافظ برق پکیج

محافظ برق پکیج همواره در حال بررسی میزان ولتاژ ورودی به دستگاه است تا در صورت ورود ولتاژ مخرب به دستگاه (بالای 240 ولت و پایین 180 ولت) بلافاصله جریان برق ورودی به دستگاه را قطع کند. بنابراین محافظ برق پکیج هیچ گاه توانایی کنترل و تثبیت برق ورودی به دستگاه را ندارد و صرفا با قطع برق ورودی دستگاه و ایجاد تاخیر 30 ثانیه ای در هنگام پایدار شدن شرایط، از بهینه بودن شرایط برای دستگاه اطمینان حاصل کند.

انواع محافظ پکیج

نحوه کار محافظ های پکیج در بازار معمولا به صورتی است که گفته شده است و از این نظر تفاوتی با یکدیگر ندارند اما از نظر ظاهری و نحوه نمایش ولتاژ در آنها با یکدیگر متفاوت است و به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند

  • محافظ برق آنالوگ : در این مدل از محافظ پکیج، میزان ولتاژ برق دستگاه با چراغ های LED با رنگ های مختلف نشان داده می‌شود. چراغ هایی با رنگ های قرمز، زرد و سبز که در برخی دستگاه ها دو چراغ قرمز وجود دارد. اگر چراغ با رنگ سبز روشن باشد به این معناست که ولتاژ ورودی به دستگاه در محدوده مجاز قرار دارد و مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی‌کند. چراغ قرمز به معنی ولتاژ غیراستاندارد ورودی است و چراغ زرد رنگ تنها هنگامی روشن می‌‌شود که دستگاه را روشن کرده و دستگاه در حال اندازه گیری و بررسی ولتاژ ورودی است و به زمان برای این بررسی نیاز دارد. پس از 30 ثانیه الی یک دقیقه دستگاه از این حالت خارج شده و به یکی از چراغ های سبز یا قرمز تغییر حالت خواهد داد.
  • محافظ برق دیجیتال : در این مدل از محافظ ها همانند محافظ های آنالوگ چراغ های نشان دهنده میزان ولتاژ وجود دارند. تنها تفاوت این محافظ ها با نوع آنالوگ آن است که صفحه نمایشگری برای نمایش میزان ولتاژ برق پکیج روی این مدل محافظ وجود دارد. این ویژگی تفاوت قیمت محافظ پکیج بالایی را میان این دو نوع به وجود آورده است.
محافظ برق پکیج دیجیتال

نکات مهم انتخاب و خرید بهترین محافظ پکیج

در هنگام خرید بهترین محافظ پکیج به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • محدوده ولتاژ

در هنگام خرید محافظ برای پکیج، به محدوده کاری برق پکیج توجه داشته باشید تا رنج ولتاژی دستگاه با رنج ولتاژی محافظ پکیج سازگار باشد. معمولا پکیج ها در ولتاژ های بین 180 تا 240 ولت به صورت استاندارد کار می‌کنند.

  • دقت و سرعت عملکرد

میزان دقت اندازه گیری ولتاژ و سرعت قطع کردن ولتاژ در هنگام مواجهه با ولتاژ غیراستاندارد از ویژگی های بسیار مهم محافظ پکیج هاست. محافظ پکیج با کیفیت باید در کمترین زمان ممکن ولتاژ غیراستاندارد را شناسایی کرده و برق ورودی به دستگاه را قطع کند تا به دستگاه آسیبی نرسد. همچنین تاخیری که محافظ پکیج بعد از مواجهه با ولتاژ غیر استاندارد اعمال می‌کند تا به روند عادی برق رسانی مستقیم به دستگاه برگردد بهتر است از یک دقیقه بیشتر باشد تا جای هیچگونه ریسکی باقی نگذارد.

  • علامت استاندارد

برای انتخاب بهترین محافظ پکیج باید به علامت ها و تاییدیه هایی که دستگاه دارد نیز دقت داشته باشید. علامت استاندارد ایران، استاندارد اروپا (CE) و استاندارد قابلیت حفاظت از مدار در برابر اضافه ولتاژ و جریان های آنی (UL1449) ازجمله علامت هایی است که محافظ برق با کیفیت داراست.

  • گارانتی

تمامی وسایل الکترونیکی در معرض آسیب هستند و محافظ برق پکیج نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین داشتن یک گارانتی معتبر که زمان اعتبار مناسبی نیز داشته باشند از مواردی است که باید در خرید محافظ برق پکیج دقت کنید.

  • امکانات و تجهیزات جانبی

امکانات و ویژگی های جانبی و اضافه ای که بر روی برخی محافظ ها قرار می‌گیرد هرچند بر قیمت آن می‌افزاید اما خصوصیات کاربردی ای به دستگاه اضافه خواهد کرد. برخی از این موارد را در اینجا ذکر می‌کنیم:

  1. خاموش و روشن شدن محافظ با کلید
  2. محافظ کودک
  3. محافظ داخلی دما
  4. نمایشگر LED ولتاژ
  5. تعداد بالای پریز
بهترین محافظ پکیج

نکات دیگری همچون کیفیت بالای ساخت بدنه محافظ، طراحی جمع و جور و بدون سیم از دیگر موارد مهمی هستند که سبب متمایز شدن بهترین محافظ برق پکیج با دیگر مدل ها می شود.

خرید محافظ پکیج

حال با در نظر گرفتن موارد گفته شده و مطالعه راهنمای خرید محافظ پکیج می‌توانید به راحتی محافظ های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین محافظ پکیج را تهیه کنید. فروشگاه چشمک با سالها تجربه در زمینه تاسیسات ساختمانی و نمایندگی بهترین و معتبرترین شرکت ها مانند ایران رادیاتور و بسیاری از شرکت های معتبر دیگر به یکی از فروشگاه های معتبر تاسیسات ساختمانی تبدیل شده است. شما می‌توانید برای خرید محافظ پکیج از فروشگاه چشمک اینجا کلیک کنید.

2 دیدگاه در “راهنمای خرید محافظ پکیج

  1. حسین طغیانی گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    نام برند چند تا محافظ پکیج را میخاستم..کدوما پیشنهاد میکنید.البته موقع خرید ولتاژ مدنظرمون هست

    1. معصومه سیدعلی گفت:

      باسلام و خسته نباشید
      اصولا برای پکیج ها از محافظ در ولتاژ های یکسان استفاده میشود و بهتر است که ارت دار باشند مثل برند تارا و سگال و …

دیدگاهتان را بنویسید