مقالات

نکات نصب دودکش دوجداره

نکات نصب دودکش دوجداره

این مقاله توسط کارشناسان و متخصصان تاسیسات چشمک و به منظور آموزش نصب دودکش دوجداره برای پکیج و بیان نکاتی در این مورد تهیه شده است تا شما مشتریان عزیز در هنگام نصب دودکش دوجداره با مشکلی مواجه نشوید.

بطور کلی پکیج های دیواری فن دار مجهز به یک دودکش مخصوص دوجداره می باشد که معمولا جداره داخلی آن قطرش ۶ سانتیمتر می باشد و دود دستگاه از طریق این لوله به محیط بیرون تخلیه می گردد و جداره خارجی آن ۱۰ سانتیمتر می باشد. لوله ۶ سانتیمتر تخلیه دود در داخل قرار دارد و هوای تازه مورد نیاز جهت سوختن در دستگاه از طریق این لوله وارد محفظه احتراق دستگاه می شود.

نکات نصب دودکش دوجداره

  • هرگز نباید دودکش مخصوص پکیج ایران رادیاتور (دیواری) فن دار دستکاری و خارج از استاندارد شرکت نصب گردد.
  • اگر طول لوله دودکش کمتر از ۱ متر باشد، باید از حلقه سایز ۸۰ میلیمتر استفاده شود و اگر بین ۱ تا ۱/۵ متر باشد، باید از حلقه سایز ۷۵ میلیمتر استفاده نمود و زمانی که طول دودکش بیشتر از ۱/۵ متر باشد، نیازی به استفاده از حلقه های کم کننده دبی نمی باشد.
  • لوله دودکش پکیج دیواری فن دار باید حتما به محیط آزاد بیرون از محل نصب دستگاه ارتباط داشته باشد تا دود ایجاد شده در دستگاه به محیط بیرون از منزل تخلیه گردد و هم هوای مورد نیاز پکیج دیواری از محیط بیرون از منزل مسکونی تامین گردد.
  • نهایت طول لوله دودکش پکیج دیواری فن دار ۴ متر افقی می باشد که به ازا استفاده از هر زانو، ۱متر از ۴ متر طول لوله دودکش کم کی شود چون قدرت مکش و دهش فن برای ۴ متر طراحی شده است، در مواردی که طول دودکش کم باشد بدلیل قدرت زیاد فن هوای ورودی به محفظه احتراق پکیج دیواری بیش از حد لازم می شود و باعث می شود که دستگاه براحتی و سریع روشن نشود و برای رفع این مشکل ۲ حلقه فلزی داخل کارتن دستگاه موجود می باشد که سایز یکی ۷۵ میلیمتر و دیگری ۸۰ میلی متر می باشد که برای کم کردن دبی هوای ورودی به محفظه احتراق می توان از آنها استفاده نمود
  • اگر در نصب دودکش دوجداره مواردی فاصله بین پکیج دیواری و پنجره یا دیوار خارجی بیشتر از اندازه طول لوله دودکش دوجداره موجود داخل کارتن باشد، یا نیاز به زانو باشد، باید حتما از لوله رابط و زانوی مخصوص دوجداره پکیج دیواری فن دار استفاده نمود.
  • در محل هایی که دودکش مناسب وجود نداشته و یا دودکش موجود در ساختمان از کشش مناسبی برخوردار نباشد، باید حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده شود.
  • دودکش مخصوص دو جداره پکیج دیواری فن دار وظیفه تخلیه دود دستگاه به محیط بیرون و تامین هوای تازه مورد نیاز سوختن در دستگاه را از میحط بیرون بر عهده دارد و باید وارد محیط آزاد شود و هرگز نباید به داخل دودکش ساختمان متصل شود.
  • هرگز نباید جداره بیرونی دودکش پکیج دیواری فن دار را جدا نمود و از هوای محیط اطراف محل نصب دستگاه استفاده نمود.
  • جنس ورق دودكش دوجداره الزاما بايستي از جنس آلومينيوم يا ورق استيل 304 باشد و در صورت استفاده از ورق گالوانيزه پس از چند سال استفاده، به دليل واكنش بخارات حاصل از احتراق و ايجاد نقطه شبنم در اگزوز دستگاه چون مقاومت ورق گالوانيزه پايين است، باعث ايجاد خوردگي و سوراخ شدگي و در نتيجه باعث اختلال اكسيژن با دود شده كه خود منجر به كاركرد بد و كم بازده پكيج مي گردد.
  • سنسور دودکش یه وسیله خیلی مهم در پکیج است که ایمنی پکیج را تامین میکند، پس باید خیلی خیلی مواظب باشید که به هیچ وجه سنسور پکیج منزلتان خراب نشود یا حتی به صورت موقت هم قطع نشود.
  • در نصب دودکش دوجداره از لوله و اتصالاتی داخل دودکش استفاده کنید که دودبند باشه و اجازه ندهد دود به داخل منزل وارد شود.
نکات نصب دودکش دوجداره

تصوير بالا مربوط به دودكش دوجداره فابريكی شركت ايران رادياتور می باشد كه با رنگ الكتروستاتيك سفيد پوشش داده شده است و جنس ورق آن از آلومينيوم مي باشد و از نظر زيبایی نيز از ساير دودكش ها بالاتر است. همچنين در محل اتصال دودكش به فلنج فن، لاستيك ژله ای سيليكوني قرمز رنگ جانمايي شده است كه هم نسوز بوده و هم باعث دودبندی كامل دودكش می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید