مقالات

پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، کدام را انتخاب کنم؟

پکیج ایران رادیاتور یا بوتان

اگر تصمیم به خرید پکیج دارید حتما با نام دو شرکت ایران رادیاتور و بوتان مواجه شده اید. این دو شرکت سالهاست به عنوان پرفروش ترین و مشهورترین برندهای پکیج های گرمایشی در ایران شناخته می‌شوند و خریداران پکیج معمولا بعد از جستجو در بین پکیج های مختلف در آخر میان این دو برند دو به شک می‌شوند و این سوال را از ما می‌پرسند که “پکیج ایران رادیاتور بهتره یا بوتان؟”

پکیج ایران رادیاتور بهتره یا بوتان؟

هر دو شرکت سابقه زیادی در در تولید محصولات گرمایشی و پکیج ها دارند و سالهاست که در رقابتی سالم بازار ایران را به تسخیر خود درآورده و رقابت در بازار خاورمیانه و حتی اروپا را آغاز کرده اند. این دو شرکت از نظر کیفیت تولید قطعات نیز استانداردهای اروپایی و بین المللی را رعایت کرده و در کیفیت قطعات نیز در سطح بالایی قرار دارند. این دو شرکت انواع پکیج ها مانند فن دار و بدن فن، دو مبدله و سه مبدله، دیجیتال و آنالوگ و … را با ظرفیت های متفاوت روانه بازار می‌کنند که می‌توانید برای مشاهده و خرید اینجا کلیک کنید.

اختلاف سلیقه و نظر در مقایسه این دو برند بسیار بالاست و برای مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان بدون دخالت دادن سلیقه شخصی بهترین شیوه آشنایی با پکیج ها، انواع و کاربرد آنها و همچنین آشنایی دقیق تر با دو شرکت ایران رادیاتور و بوتان و دستاوردهای این دو شرکت است. پس با مطالعه دقیق ادامه مقاله و با توجه به نیازهایتان شما می‌توانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

خرید پکیج ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور

در اولین گام از مقایسه شرکت ایران رادیاتور و بوتان، با تاریخچه شرکت ایران رادیاتور، اقدامات و افتخارات این شرکت آشنا خواهیم شد. شرکت ایران رادیاتور از سال 1358 و تنها با 30 کارگر شروع به فعالیت کرد و با سابقه بیش از 40 سال فعالیت یکی از با سابقه‌ترین و بزرگترین واحدهای تولیدی کشور به حساب می‌آید. این شرکت سطح کیفی و فروش خود را محدود به ایران و خاورمیانه نکرده است و برای ورود به بازار جهانی گواهینامه های بین المللی مانند NF فرانسه، CE اروپا، BSI انگلیس را کسب کرده است. این شرکت به عنوان بزرگترین واحد ریختگری تحت فشار خاورمیانه، دومین تولید کننده بزرگ رادیاتور آلومینیومی شوفاژ در جهان، بزرگترین تولیدکننده مشعل در خاورمیانه و چهارم در جهان و بزرگترین تولید کننده حوله خشک‌کن در خاورمیانه نیز شناخته می‌شود. در حوزه صادرات نیز این شرکت از صادرکنندگان برتر کشور به حساب می‌آید و محصولات خود را به بیش از 30 کشور صادر کرده است؛ در بین این کشورها، کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، روسیه نیز دیده می‌شوند. شرکت ایران رادیاتور استفاده از مواد اولیه ایرانی باکیفیت را در اولویت خود قرار داده است و در صورت فقدان، مواد اولیه را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کشورهای اروپایی (ایتالیا، آلمان، اسپانیا و …) تهیه می‌کند.

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

شرکت بوتان

شرکت بوتان از تجربه بیشتری نسبت به ایران رادیاتور بهره می‌برد و از سال 1332 تا به حال در تلاش است تا بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد. این شرکت در سال 1372 نخستین پکیج شوفاژ دیواری کشور را تولید کرد و پکیج ها جایگزین موتورخانه و آبگرمکن شدند. محصولات بوتان نیز با رعایت استانداردهای بین المللی قابلیت رقابت در بازارهای بین المللی را دارند و همراه با ایران رادیاتور به یکه تازی در بازار ایران ادامه می‌دهند. شرکت بوتان به درستی اثبات کرده است که شایسته لقب “انتخابی مطمئن” است.

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

دو شرکت ایران رادیاتور و بوتان انواع پکیج ها با ویژگی های متفاوت را تولید می‌کنند و در این مرحله از مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان را با توجه به ویژگی اجزای آنها مقایسه می‌شوند. مهم ترین ویژگی هایی که موجب تغییرات در ویژگی های پکیج ها و نوع کاربرد آنها می‌شود، فن دار یا بدون فن بودن پکیج، ظرفیت حرارتی پکیج و تعداد مبدل های پکیج هستند. البته ویژگی های بیشتری نیز وجود دارند و در اینجا مهم ترین آنها را نام بردیم. اگر با نحوه کار پکیج ها و انواع آنها آشنایی ندارید مقاله “پکیج چیست” را مطالعه کنید.

پکیج ایران رادیاتور یا بوتان

فن دار یا بدون فن بودن پکیج

فن در پکیج وظیفه تخلیه دود و گازهای تولیدی پکیج را تخلیه می‌کنند. در گذشته تمامی پکیج ها به صورت بدون فن بودند، اما استفاده از این پکیج ها در برخی محیط ها مانند آپارتمان های زیر 64 متر اشکالاتی از نظر ایمنی وارد می‌کردند و پکیج های فن دار برای استفاده در این محیط های خاص طراحی شده اند. دو شرکت ایران رادیاتور و بوتان هر دو مدل پکیج را تولید می‌کنند و طبیعتا با توجه به قطعات اضافی که در پکیج فن دار وجود دارند قیمت آنها نیز بیشتر هستند و در هنگام انتخاب این نکته را در نظر بگیرید. پکیج های ایران رادیاتور فن دار با حروف FF در مدل آنها و پکیج های بدون فن ایران رادیاتور با حروف CF مشخص می‌شوند. حرف s در انتهای کد نام پکیج های بوتان نیز نشان از فن دار بودن آنها دارد و حرف i بدون فن بودن پکیج را نشان می‍دهد. بنابراین در هنگام مقایسه دو پکیج به این نکات دقت کنید در انتخاب بهترین پکیج ایران رادیاتور یا بوتان دچار اشتباه نشوید.

ظرفیت حرارتی پکیج

ظرفیت حرارتی پکیج در اصل نشانه دهنده قدرت گرم کنندگی پکیج شماست. ظرفیت حرارتی پکیج با توجه به نیاز های شما، متراژ ساختمان و میزان آب مصرفی شما متفاوت خواهند بود. برای این که بهترین انتخاب را با توجه به متراژ ساختمان داشته باشید می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید.

ظرفیت حرارتی خروجیمتراژ مناسب
۲۴۰۰۰ Kcal  تا ۱۲۰ متر مربع
۲۸۰۰۰ Kcal   از ۱۲۰ تا ۱۸۰ متر مربع
۳۲۰۰۰ Kcal  از ۱۸۰ تا ۲۲۰ متر مربع
۳۵۰۰۰ Kcal   از ۲۲۰ تا ۲۷۰ متر مربع
*این متراژ ها حدودی بوده و برای شرایط مختلف، ظرفیت گرمایشی مورد نیاز متفاوت می باشد. از جمله عواملی که در این مهم تاثیر گذار هستند.

تفاوت ظرفیت حرارتی پکیج ایران رادیاتور و بوتان

این دو شرکت پکیج های متفاوت را در ظرفیت های حرارتی متفاوت تولید می‌کنند و ظرفیت گرمایی آنها از حداقل 22000Kcal شروع می‌شوند. اما تفاوتی در این زمینه میان پکیج ایران رادیاتور یا بوتان وجود ندارد ولی یکی از مهم ترین شاخصه های انتخاب پکیج مناسب، ظرفیت حرارتی پکیج است. بنابراین از روی ظرفیت حرارتی پکیج نمی‌توان به این نکته پی برد که پکیج ایران رادیاتور بهتره یا بوتان ولی در هنگام خرید حتما به این نکته باید توجه کرد.

تعداد مبدل پکیج

انتخاب بین پکیج های تک مبدل و دو مبدل یکی دیگر از چالش هایی است که در هنگام خرید پکیج با آن مواجه خواهید شد. برای آشنایی با مبدل ها و تفاوت پکیج های تک مبدله، دومبدله و حتی سه مبدله (ابداع شرکت ایران رادیاتور) ابتدا این مقاله را مطالعه کنید و پس از تصمیم گیری درباره بهترین پکیج موردنیازتان، کیفیت قطعات در پکیج های ایران رادیاتور و بوتان را با یکدیگر مقایسه کنید. در مسیر انتخاب اگر با سوالاتی تخصصی مواجه شدید میتوانید از کارشناسان فروشگاه چشمک کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را با خیالی راحت داشته باشید.

1 دیدگاه در “پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، کدام را انتخاب کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید