مقالات

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور به عنوان یکی از تولید کنندگان صاحب نام و با سابقه در زمینه تولید انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، به تازگی در راستای تکمیل و توسعه سیستم‌های سرمایشی ساخت این شرکت، از جدیدترین محصول سرمایشی خود یعنی داکت اسپلیت ایران رادیاتور رونمایی کرده است. داکت اسپلیت‌ ایران رادیاتور ساخته شده بر اساس استانداردهای روز دنیا، می تواند به عنوان سیستم‌ تهویه مطبوع اصلی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور در این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است چرا که بیشتر مردم به دنبال سیستم تهویه مطبوعی هستند که علاوه بر کیفیت و راندمان بالا، قیمت مناسبی داشته باشد.

این دستگاه مطابق جدیدترین تکنولوژی و با رعایت استانداردهای موجود ساخته شده است. تمامی متریال از مواد اولیه درجه یک و مرغوب مورد استفاده قرار گرفته، که بازدهی و راندمان آن را ارتقا بخشیده است.

جزئیات داکت اسپلیت ایران رادیاتور

داکت اسپلیت ایران رادیاتور از قطعات مختلف با نصبی راحت از جمله کمپرسور، کویل های مسی، فیلترها، بدنه، شیر ورودی و خروجی، بلوور فن، ترموستات، اوپراتور، توری محافظ، پروانه فن و همچنین تعداد دیگری از قطعات تخصصی دیگر ساخته شده اند که در ادامه مهمترین آن ها را معرفی می کنیم.

کمپرسور:

کمپرسورهای مورد استفاده در محصولات ایران رادیاتور از نوع روتاری می باشد. که هر دو با مکش گاز از اپراتور و فشرده سازی آن باعث تبدیل گاز گرم به صورت مایع سرد می شوند. بطور کلی کمپرسور ها ی روتاری مناسب استفاده در مناطق معتدل مانند تهران و شهرهای شمالی کشور می باشد و از کمپرسور پیستونی بهتر است در مناطق گرم و خشک استفاده شود.

اوپراتور:

وظیفه اوپراتور در داکت اسپلیت ایران رادیاتور جذب گرمای محیط است و موجب بخار شدن مبرد داخلی می شود و به این ترتیب هوای محیط را خنک می نماید. در واقع اوپراتور مانند یک مبدل عمل کرده که از لوله های مسی مارپیچی و همچنین صفحات آلومینیومی مشبک ساخته شده است. جا دارد این را هم بازگو کنیم که اوپراتورها انواع مختلفی دارند که هر کدام به نحوی همین عملکرد را دارند.

کویل مسی:

لوله های منتقل کننده ماده مبرد در داکت اسپلیت ایران رادیاتور از جنس مس هستند. در ساخت لوله ها به این دلیل از فلز مس استفاده شده است که مس خاصیت انبساطی و انقباضی خوبی در مواجهه با گرما دارد و نوسانات دمایی را به خوبی مدیریت می کند.

کویل ها لوله های باریک مسی هستند که قابلیت تبادل سریع گرما و سرما را بین مبرد و هوا را دارند. جنس این کویل ها از همین رو از فلز مس است چراکه این فلز یک رسانای بسیار قوی می باشد و به سرعت گرما و سرما را به هوای اطراف خود انتقال می دهد.

گاز مبرد:

گاز مبرد استفاده شده در کمپرسور داکت اسپلیت ایران رادیاتور از نوع R410a که سازگار با محیط زیست است، می باشد. از این رو بسیاری از حامیان محیط زیست جزء طرفداران این دستگاه و این گاز می باشند. این گاز از ویژگی ها و مزیت های بسیاری نسبت به سایر دیگر گازها مانند گاز R22 می باشد. برای مثال گاز R410 استفاده شده در کمپرسور داکت اسپلیت ایران رادیاتور قابلیت جذب کارآمدتر گرما را دارد که بدون شک در نتیجه و بازدهی بیشتر دستگاه موثر می باشد.

فیلتر:

داکت اسپلیت ایران رادیاتور دارای یک فیلتر هوا است که با پاکسازی هوا از ذرات معلق، آلاینده ها، میکروب ها و رایحه های نامطبوع، هوایی پاکیزه را در محل نصب فراهم می کند و باعث عملکرد بهتر و راندمان بالای دستگاه می شود.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

عملکرد داکت اسپلیت ایران رادیاتور

داکت اسپلیت ایران رادیاتور دارای یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی می باشد که از طریق کانال کشی و لوله های مسی به هم متصل می شوند. یونیت خارجی داکت ایران دارای اجزای مهمی است که در بیرون از محیط ( بالکن، پشت بام، حیاط ) قابل نصب می باشد.

در یونیت بیرونی این داکت ها دو قطعه بسیار مهم برای سرمایش و گرمایش به نام کندانسور و کمپرسور تعبیه شده که موجب می شود از طریق گاز مبرد R410 به خنک سازی هوا بپردازد و هوای سرد را از طریق کانال به سمت یونیت داخلی که در داخل محیط و درون سقف کاذب نصب شده است انتقال دهد.

در واقع کمپرسور در داکت ایران رادیاتور مانند پمپی عمل می کند که مبرد را بین خود و کندانسور در جهت خنک کردن هوای داخلی به حرکت در می آورد و از طریق یونیت داخلی یا همان هواساز هوای مطبوع و دلنشینی را در محیط پخش می کند. یونیت داخلی داکت اسپلیت ایران رادیاتور دریچه هایی چهارگوش هستند که به صورت توکار در سقف کاذب نصب می شوند.

مهمترین قطعاتی که در یونیت داخلی اسپلیت کانالی ایران رادیاتور جایگذاری شده است قطعاتی مانند دمپرها، برد الکترونیک، موتورالکتریکی، اواپراتور هستند. همچنین نکته حائز اهمیت درون یونیت های داخلی، استفاده از سیستم فیلتراسیون می باشد که موجب جذب آلودگی ها و ذرات معلق در هوا مانند گرد، خاک، باکتری ها می شود و از ورود آن‌ها به محیط جلوگیری می کنند.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

ویژگی طلایی داکت اسپلیت ایران رادیاتور

  • تک فاز
  • کم صدا
  • ابعاد استاندارد
  • دارای ترموستات تنظیم دما
  • مجهز به سیستم عیب یاب خودکار
  • دارای ریموت کنترل از راه دور هوشمند
  • دارای ظرفیت 24000 و 30000 و 36000 btu/hr
  • قابلیت تغییر دریچه هوا از پایین و امکان تغییر جهت وزش باد
  • دارای فیلتر های قابل شست و شو برای افزایش کیفیت هوا
  • استفاده از گاز مبرد R410a و کمپرسور با کیفیت و معتبر روتاری
  • امکان نصب کانال برگشت هوا، برای ورود هوای تازه تر در محیط
  • گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر ایران

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

نتیجه:

شرکت ایران رادیاتور توانسته با استفاده از طراحی مدرن و به روز و همچنین به کارگیری مواد اولیه پیشرفته و درجه یک، سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهد. این گروه صنعتی ایرانی فعالیت گسترده ای در خصوص تولید سیستم سرمایشی و گرمایشی دارد چراکه کارخانه ایران رادیاتور دارای خط تولید کاملاً اتوماتیک به همراه دستگاه های پیشرفته، توانسته در زمینه صنعت و تولید خوش برخشد.

فروشگاه چشمک با بیش از سی سال سابقه در صنعت تاسیسات و جزو برترین نمایندگان شرکت ایران رادیاتور، آماده ارائه داکت اسپلیت های ایران رادیاتور در ظرفیت های تولید شده به مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *