مقالات

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع

حالات جسمی و روانی همه‌ی انسان‌ها تحت تاثیر محیط زیست پیرامون میباشد که در آن زندگی میکنند، به عبارت دیگر انسان‌ها بیشتر زندگی امروزی خود را داخل ساختمان و محیط بسته میگذرانند خواه این محیط، محیط کار آن‌ها باشد خواه محیط خانه باشد. از این رو نیاز است تا هوای مورد نیاز و پیرامون ما بطور تصفیه و مطبوع باشد که در نتیجه آن، امروزه نیاز به تجهیزات تهویه مطبوع جزء رکن‌های اساسی هر مجموعه اداری و مسکونی و تجاری و صنعتی و … می باشد.

سیستم تهویه مطبوع چیست؟

به طور کلی تهویه مطبوع شاخه ای از مهندسی مکانیک است که وظیفه آن تامین هوایی مطبوع از نظر کنترل دما (سرمایش)، رطوبت (رطوبت زن و رطوبت گیر و …)، کاهش آلودگی (تصفیه کننده هوا و … ) و … برای آسایش انسان می‌باشد.

امروزه با گرم شدن روز افزون دمای کره زمین، مواردی همچون انتخاب نوع سیستم‌های تهویه مطبوع ، بروزرسانی سیستم‌های تهویه مطبوع، افزایش کیفیت و راندمان این تجهیزات، اهمیتی دو چندان یافته است. با بررسی، کنترل و محاسبات دقیق مهندسی همواره می‌توان سیستم تهویه مطبوع مناسب‌تری را جهت بهینه سازی مصرف انرژی، صرفه جویی در هزینه‌های خرید، سرویس و نگهداری بهینه تجهیزات و… در نظر گرفت.

تهویه مطبوع

انواع سیستم تهویه مطبوع

به طور کلی سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. سیستم‌های تهویه مطبوع مستقل (مینی چیلر، داکت اسپلیت، کولرگازی، کولر آبی و …)
  2. سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی (مانند انواع چیلرهای تراکمی و جذبی، VRF و …)

سیستم تهویه مطبوع مستقل چیست؟

سیستم مستقل به سیستمی گفته می‌شود که به صورت جداگانه مدیریت شود، بدین صورت که هر واحد از واحد دیگر به صورت مجزا باشد. به عنوان مثال سیستم کولر گازی یک سیستم مستقل می باشد بدین گونه که برای اتاق خواب ها و پذیرایی به صورت جداگانه سیستم کولر گازی نصب می گردد.

مزایا و معایب سیستم تهویه مطبوع مستقل

سیستم های مستقل دارای مزیت هایی می‌باشند که آن را از سیستم مرکزی متمایز می‌نماید و از جمله آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • قابلیت کنترل هر واحد به صورت جداگانه را دارد.
  • هزینه برق مصرفی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.
  • در لوله کشی و کانالی کشی صرفه جویی می‌شود.
  • در صورت بروز مشکل یا سرویس دستگاه، می‌توان به صورت مستقل برای هر واحد تعمیرات انجام داد.

و اما در ادامه معایب این نوع از سیستم تهویه مطبوع پر کاربرد:

  • معمولا طول عمر سیستم‌های مستقل تهویه مطبوع (خصوصا کولرهای گازی و اسپلیت) به اندازه سیستم‌های مرکزی تهویه مطبوع نیست.
  • در صورتیکه تعداد طبقات ساختمان بیش از چهار طبقه باشد، کندانسورها باید در تراس نصب گردند که  این حالت بخش قابل توجهی از مساحت تراس را اشغال می‌کند و این امر سبب تحمیل صدا و هوای گرم مزاحم به تراس و ساکنین آپارتمان و ایجاد خلل و نقص در ظاهر و نما و زیبایی ساختمان می‌گردد.
نصب کولر گازی

سیستم تهویه مطبوع مرکزی چیست؟

سیستم مرکزی به سیستمی گفته می شود که به صورت مرکزی مدیریت می‌شود. بدین صورت که یک دستگاه مرکزی در مکانی طراحی شده جانمایی و به وسیله لوله و کانال و … به فضای مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و … هدایت می‌شود.

برای مثال:

سیستم VRF (مولتی وی) یک نوع سیستم مرکزی محسوب می‌باشد که دستگاه یونیت خارجی آن در فضای باز جانمایی می‌گردد و به وسیله لوله کشی مسی و گاز مبرد به واحدهای داخلی با کاربری مسکونی، اداری، تجاری هدایت میشود و همچنین بر اساس کاربری میتوان پنل های متفاوتی استفاده نمود.

چیلر این سیستم عملکرد آن به صورت مرکزی و به جای مبرد گاز از مبرد آب استفاده می‌شود که از طریق واحد داخلی که همان فن کویل نامیده می‌شود سرمایش و گرمایش واحد ها را تامین می‌کند.

مزایا و معایب سیستم تهویه مطبوع مرکزی

در ابتدا مزیت‌های این سیستم ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • در سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی جدید اولین مزیت اساسی، افزایش راندمان و کارایی همراه با کاهش چشمگیر مصرف برق سیستم مرکزی و ارتقای سطح آسایش  افراد حاضر در محیط می‌باشد.
  • انتخاب سیستم تهویه مطبوع مرکزی می‌تواند منجر به کاهش خرید برق مورد نیاز پروژه و کاهش ظرفیت پست‌های برق، تابلوها، کابل کشی‌ها، کنتور برق واحدها و کلیه موارد مربوط به آن شود. بدیهی است کاهش سرمایه گذاری اولیه در این بخش مورد توجه سرمایه گذاران بوده و حرکتی شایسته در راستای سیاست‌های اقتصادی پروژه می‌باشد.
  • متوسط طول عمر در سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی بیش از 30 سال می‌باشد که سبب اقتصادی شدن خرید این سیستم‌ها نسبت به سیستم‌های مستقل تهویه مطبوع می‌باشد.
  • از دیگر مزایای سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی به عدم اشغال تراس آپارتمان یا متراژ مفید دیگری از زیر بنای هر واحد بوسیله برخی از این تجهیزات می‌توان اشاره نمود که این امر نقشی اساسی در استفاده بهینه از فضا و زیبایی واحدهای مسکونی دارد.

با توجه به موارد گفته شده معایب سیستم تهویه مطبوع مرکزی به شرح ذیل می‌باشد:

سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی ضمن دارا بودن مزایای بسیار، دارای معایبی از جمله هزینه بالای خرید اولیه تجهیزات، هزینه نگهداری بالا، هزینه‌های لوله کشی و عایق کاری مربوط به انتقال و توزیع سرمایش در کل ساختمان ومحدود بودن تعداد تکنسین‌های حرفه ای جهت تعمیرات و نگهداری بهینه تجهیزات جدید می‌باشد.

تقسیم بندی سیستم های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع عملکرد دستگاه های مختلف به منظور کنترل دما، رطوبت، فشار و سرعت جریان هوا می باشد. این سیستم برای یک فضا هوایی با دما یکنواخت ایجاد می کند تا هوا را به شرایط استاندارد برسانند و طراحی آنها به وسیله اصول ترمودینامیک، سیالات و مکانیک و اصول انتقال حرارت انجام می گیرد. از انواع تجهیزات سرمایش ساختمان در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی استفاده می شود تا هوا را به دمای مطلوب رسانده و آسایش و رفاه را برای کاربران این سیستم مهیا کند.

انواع مختلف این سیستم بر اساس نیازهای افراد و محیط های گوناگون که شرایط آب و هوایی متنوعی دارند، توسط سازنده های داخلی و خارجی تولید می گردند. هر سیستم عملکرد و ساختار مخصوص به خود را دارد و عمل تهویه مطبوع هوا را به میزان مطلوب کاربر تامین می سازد. تجهیزات سرمایش ساختمان را می توان بر اساس معیارهای متعددی تقسیم بندی کرد. در این تقسیم بندی نوع سیال مد نظر قرار داده شده است.

  • سیستم تمام هوا: در این سیستم سیال اولیه هوا است، که از روی کویل های دستگاه هواساز به کمک فن عبور داده می شود. سپس هوا پس از طی یکسری تحولات دیگری مانند رطوبت زنی، از طریق کانال به فضای محیط منتقل می شود. بنابراین در این سیستم ها در مواردی استفاده می شود که امکان کانال کشی باشد. در این سیستم ها تجهیزات سرمایشی باید به حدی قوی باشد تا گرمای محیط را گرفته و هوای محیط را به میزان کافی خنک سازد. در این تجهیزات از هواساز مرکزی به منظور تهیه و ارسال هوای خنک استفاده می شود.
  • سیستم تمام آب: در مکان هایی که تهویه هوا از طریق تهویه طبیعی فراهم می شود نیازی به کانال کشی هوای تهویه از یک دستگاه مرکزی نیست. به صورت کلی سیستم های تمام آبی به سیستم هایی اطلاق می شود که در آن آب پس از سرد یا گرم شدن در موتورخانه مرکزی به فضای مورد نظر انتقال می یابد. در این حالت با استفاده از کویل آب سرد یا کویل آب گرم، سرمایش و گرمایش فضا را تامین می کنیم. بنابراین از این تجهیزات هم برای سرمایش هم برای گرمایش می توان استفاده کرد. مزیت این سیستم ها این است که علی رغم آن که نمی توانند میزان رطوبت هوا را تغییر دهند، تاسیسات آن حجم کمی دارند و هزینه راه اندازی و نگه داری آن نسبت به سایر سیستم های مشابه کمتر است.
  • سیستم هوایی- آبی: در این سیستم ها آب سرد یا گرم تهیه شده که دور از محیط تهویه از طریق یک سیستم مرکزی توسط چیلر یا بویلر تهیه می شود، از طریق لوله ها به داخل مبدل حرارتی اتاق ارسال می شود و بخش اعظم بار حرارتی فضای اتاق را جبران می کند. در سیستم های هوایی آبی، به هوای ورودی فضا، هوای اولیه و به آب مورد استفاده در سیستم، آب ثانویه گفته می شود. سیستم لوله کشی آب ثانویه می تواند به صورت دو لوله ای، سه لوله ای و یا چهار لوله ای باشد. این سیستم ها اغلب در فضاهای محیطی ساختمان مثلا در آپارتمان ها و اداره ها که بارهای محسوس آن زیاد است و نیازی به کنترل رطوبت ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. از سیستم های هوایی آبی به منظور تامین سرمایش و گرمایش زون های خارجی، تامین هوای تازه اتاق ها و کنترل هر اتاق به صورت جداگانه می توان استفاده نمود.
  • سیستم تبرید یکپارچه: تمایز این سیستم های تبرید یکپارچه با سایر سیستم ها این است که دارای سرمایش منطقه ای اند و سیستم های دیگر از یک واحد مرکزی برای خنک کردن هوای تهویه یا سرد کردن آب یونیت ها استفاده می کنند. ساده ترین نوع سیستم تبرید یکپارچه، دستگاه تهویه مطبوع پنجره ای است که در آن پنجره یا سیستم مرکزی هوای تهویه را فراهم می نمایند. واحدهای تهویه مطبوع پنجره ای همانطور که از نام آن مشخص است، در درگاه پنجره نصب می گردد و مناسب فضاهای کوچک و متوسط است. مزیت این سیستم آن است که به راحتی نصب می شود و هزینه نگه داری آن پایین است. این سیستم خود شامل سه سیستم اصلی الکتریکی، هوایی و گازی می باشد.

بررسی محصولات تهویه مطبوع فروشگاه چشمک

اکنون که به طور کلی با سیستم‌های تهویه مطبوع آشنا شدید، قصد داریم هر کدام از محصولات کلی خود را که زیر مجموعه ای از سیستم های تهویه مطبوع مستقل و مرکزی است را معرفی کنیم:

کولر گازی (Split Ac Unit)

امروزه کولر گازی یا اسپلیت‌ ها یکی از پرطرفدارترین و متداول‌ترین تجهیزات تهویه مطبوع مستقل و خانگی بوده که برای تأمین سرمایش و همراه با گرمایش در محیط‌های مختلف مسکونی، اداری و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. کولر گازی Split Ac Unit یک سیستم تهویه مطبوع و سرمایش مستقل است که رطوبت محیط را هم تنظیم می کند.

کولر گازی انواع مختلفی اعم از کولر گازی پرتابل (قابل حمل)، کولر گازی دیواری (اسپلیت)، کولر گازی ایستاده، کولر گازی پنجره ای، کولر گازی کانالی و سقفی دارد. که هر کدام با توجه به محیط، متراژ و موقعییت محیط می‌تواند مناسب باشد. برای مثال کولر گازی ایران رادیاتور که مدل های دیواری از ظرفیت های 9000 تا ظرفیت های 30000 و یا مدل‌های ایستاده از ظرفیت‌های 30000 تا ظرفیت‌های 90000، و مدل‌های پرتابل در ظرفیت‌های 7000 تا 14000 ارائه می‌شوند.

کولر گازی ایران رادیاتور

شما عزیزان می‌توانید در گروه کولر گازی و اسپلیت سایت فروشگاهی چشمک انواع کولر گازی و اسپلیت را در برندهای معتبر از جمله کولر گازی و اسپلیت ال جی، کولر گازی و اسپلیت ایران رادیاتور و … را با قیمت‌های تضمین شده و امکان تحویل سریع بررسی و خرید نمائید.

داکت اسپلیت (Ducted Split)

داکت اسپلیت یا اسپلیت های کانالی در واقع یک کندانسور بزرگتر با ظرفیتی چند برابر کندانسورهای کولرگازی هستند که قدرت ایجاد سرمایش و گرمایش را در واحد ها بصورت همزمان ایجاد می کنند. چیزی که داکت اسپیلیت ها را از کولر گازی متمایز می کند این است که آن ها می توانند عموما جایگزین چند کولرگازی و اسپلیت شوند و از نظر هزینه بسیار مقرون بصرفه باشند و تنها نیاز به کانال کشی از محل نصب در هر واحد تا نقاط مختلف همان واحد (از بالای سقف کاذب) را دارند که در نهایت به زیبایی کار و محیط بسیار کمک می کند.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور مدل IAC-36CH/DUCT/A

شما عزیزان می‌توانید در گروه داکت اسپلیت های چشمک از نحوه ی محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت آگاهی یابید و برندهای متنوع و معتبر از جمله داکت اسپلیت ایران رادیاتور و … بررسی و خرید نمائید.

چیلر ( Cooled Chiller)

چیلر ها یک سیستم تهویه مطبوع و سرمایش مرکزی هست که با توجه به نوع ان بر اساس آب کار می کند. نحوه ی عملکرد این سیستم ها به این صورت است که گرما را فضای داخلی جذب و توسط برج خنک کننده به فضای خارجی هدایت می کنند. محل قرار گیری این سری تجهیزات در فضای باز و به طور معمول در پشت بام می باشد، و بوسیله ی کانال کشی به یونیت های داخلی در ارتباطند. این سری از سیستم ها وظیفه ی تامین هوای لازم برای دستگاهایی از قبیل فن کویل، داکت اسپلیت و دیگر سیستم تهویه مطبوع بکاررفته در سازه ی ساختمانی هستند.

چیلر هوا خنک فرولی مدل RGA

به دلیل دارا بودن ظرفیت هوادهی بالا، از چیلر در ساختمان های بزرگ نظیر بیمارستان ها، مجتمع های مسکونی، هتل ها بهره مند می شوند. چیلر ها انواع مختلفی دارد که در سایت تاسیسات بانک تک تک آن ها و عملکرد آن ها را توضیح می دهیم. از جمله انواع چیلر ها: چیلرهای تراکمی آبی (Water Cooled Chiller)، چیلرهای تراکمی هوایی (Air Cooled Chiller)، مینی چیلر (Mini Cooled Chiller)، چیلرهای جذبی (Absorbtion Chiller) می توان نام برد.

چیلرهای تراکمی آبی (WATER COOLED CHILLER):

مزیت اصلی چیلرهای تراکمی آبی نسبت به هوایی، بیشتر بودن راندمان (COP) و قیمت کمتر چیلرهای آبی نسبت به هوایی است. همچنین در کنار مزیت‌های بسیار چیلرهای آبی، بدلیل اینکه نیاز به خرید، نصب و نگهداری برج خنک کننده دارد ممکن است در برخی پروژه‌ها ایجاد محدودیت نماید.

چیلرهای تراکمی هوایی (AIR COOLED CHILLER):

مزیت اصلی چیلرهای تراکمی هوایی نسبت به چیلرهای آبی، عمدتا امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی شرجی، امکان نصب در بام، بالکن یا هر فضای دیگری خارج از موتورخانه و نیز عدم نیاز به مصرف آب و نصب برج خنک کننده برای خنک نمودن مبرد و کندانسور در چیلرهای هوایی می‌باشد.

مینی چیلر (MINI COOLED CHILLER):

مینی چیلر یا چيلر آپارتمانی در اصل چيلرهاي هوایی كوچک و کم صدایی هستند که دارای ظرفیت کمتر از 20 تن تبرید بوده و براي آپارتمان‌ها، ویلاها و ساختمان‌هايي كه ميخواهند سرمايش و حتي گرمايش مستقلي داشته باشند و مشكلات مربوط به موتورخانه مركزي را تحمل نكنند به كار مي رود.

از مزیت استفاده از مینی چیلرهای می‌توان به مواردی نظیر دو فصل بودن (در مدل‌های دارای هیت پمپ)، قیمت مناسب، صرفه اقتصادی برای واحدهای بزرگتر، استقلال کامل هزینه برق و آزادی عمل در تعیین دمای واحد و … اشاره نمود.

چیلرهای جذبی  (ABSORBTION CHILLER):

چیلر جذبی یکی از تجهیزات تولید برودت در سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی بوده که مصرف برق خیلی پایین تری نسبت به چیلرهای تراکمی دارند اما نیازمند انرژی حرارتی زیادی (مانند آبگرم، آب داغ، بخار، شعله مستقیم) می‌باشند.

به طور کلی در سیستم‌های تهویه مطبوع بر پایه چیلرهای جذبی کارفرمایان با چالش‌هایی نظیر هزینه اولیه بالاتر از چیلرهای تراکمی، اشغال فضای بیشتر نسبت به سیستم‌های تراکمی، هزینه نگهداری بالا، راندمان پائین تر و…  روبرو می‌شوند. جهت آشنایی بیشتر با سیستم چیلر جذبی اینجا کلیک کنید.

فن کویل (Fan Coil Unit)

فن کویل ها تجهیزاتی هستند که می توان آن ها را هم سرمایشی و گرمایشی شمرد. عملکرد سرمایشی آن به این گونه است که آب مورد استفاده و مصرفی خود را از چیلر ها می گیرد و در مقابل در عملکرد گرمایشی خود آب مصرفی خود را از سیستم های گرمایشی مثل پکیج دریافت می کند. فن کویل ها در انواع فن کویل سقفی (با کابین و بدون کابین)، فن کویل های زمینی (با کابین و بدون کابین)، فن کویل های کاستی (یکطرفه، دوطرفه و چهارطرفه) و فن کویل های دیواری ارائه می شوند.

فن کویل زمینی

برج خنک کننده (COOLING TOWER)

به طور کلی برج‌ خنک کننده وظیفه ی خنک نمودن آب مورد نیاز جهت به گردش در آمدن در کندانسور چیلرهای آبی را بر عهده دارند. برج‌های خنک کننده را می‌توان از نظر عملکرد بر دو دسته ی مدار باز و مدار بسته، واز نظر شکل ظاهری به انواع برج خنک کننده مدور و برج خنک کننده مکعبی تقسیم بندی نمود. همچنین جنس بدنه ی آنها می‌تواند از گالوانیزه و یا فایبرگلاس تهیه شود.

برج خنک کننده ساران

شما عزیزان می‌توانید در گروه برج‌ خنک کننده موجود در سایت فروشگاهی چشمک با نحوه محاسبه ظرفیت برج خنک کن مورد نیاز آشنا شده و انواع مدل‌های آن را در برند‌های متنوع و معتبری نظیر برج خنک کننده ساران و…. بررسی و خرید نمائید.

اسپلیت مرکزی (VRF)

اسپلیت مرکزی یا سیستم VRF قابلیت اتصال چندین یونیت کندانسور به طور همزمان را دارا می باشد. می توان گفت: این سری از سیستم تهویه مطبوع و تجهیزات سرمایش ساختمان گزینه ای مناسب برای مراکز و مجتمع های تجاری می باشد. نحوه ی عملکرد این تجهیزات به این صورت است که از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده است، کندانسور و یا یونیت خارجی در فضای باز و بیرون از ساختمان قرار می گیرد و بنا به نوع و مدل آن چند عدد پنل داخلی از آن تغذیه می کنند.

منبع تغذیه انرژی این دستگاه ها بر اساس نوع یا برند می تواند برق سه فاز و یا گاز شهری باشد و از طریق همان کندانسور هوای مطلوب را به محیط اطراف هدایت می کنند. این سری از سیستم ها نیز علاوه بر تامین هوای خنک توانایی ایجاد هوای گرم را نیز دارا می باشند. به طور معمول اسپلیت مرکزی در توان و ظرفیت هوادهی بالایی طراحی و تولید می شود و همچنین به علت دارا بودن چندین پنل، توانایی خنک کردن فضاهای مختلفی را دارا می باشد.

هواساز (AIR HANDLING UNIT)

هواساز که در جداول مشخصات تجهیزات پروژه‌ها به اختصار آنرا با (AHU) نمایش می‌دهند از مهمترین تجهیزاتی است که برای تامین هوای مطبوع و سالم با امکان کنترل دما و رطوبت هم در فصول سرد و هم در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. هواساز از اصلی ترین تجهیزات سیستم‌های تهویه مطبوع بوده که در تمام اقلیم‌های ایران دارای قابلیت نصب و بهره برداری می‌باشد. هواساز برای انجام تهویه مطبوع درمراکز بزرگ، سالن‌های اجتماعات، نمایش و سخنرانی، بیمارستان‌ها، ادارات و … بسیار مناسب است.

هواساز ساران

شما عزیزان می‌توانید در سایت چشمک با پارامترهای مهم در انتخاب ظرفیت هواساز مورد نیاز آشنا شده و انواع آن را در برندهای متنوع و معتبری نظیر  هواساز ساران و…. بررسی و خرید نمائید.

ایرواشر (AIR WASHER)

هواشور یا ایرواشر Air Washer دستگاهی است که برای خنک کردن هوا از روش پاشش پودر آب روی هوای عبوری از دستگاه بهره می‌گیرد. ایرواشر ها می‌توانند بصورت یک دستگاه مستقل و یا بعنوان جزئی از هواساز و دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع مورد بهره برداری قرار گیرند. ایرواشرها دارای انواع آپارتمانی و صنعتی بوده که در مدل‌های افقی یا عمودی، روبروزن یا بالا زن، مجهز به کویل گرمایشی یا فاقد کویل گرمایشی ارائه می‌شوند.

شما عزیزان می‌توانید در سایت چشمک با پارامترهای مهم در انتخاب ظرفیت ایرواشر مورد نیاز آشنا شده و انواع آن را در برندهای متنوع و معتبری نظیر  ایرواشر ساران و…. بررسی و خرید نمائید.

زنت (ZENT)

زنت دستگاهی است دو منظوره مطابق با شرایط اقلیم ایران که علاوه بر تامین سرمایش و گرمایش، میزان رطوبت هوا را نیز تنظیم می‌نماید. زنت مخفف نیمه زمستانی نیمه تابستانی است و دارای ایده و طراحی کاملا ایرانی می‌باشد. عملکرد بخش خنک کننده زنت مانند کولرهای آبی است، بدین ترتیب که علاوه بر داشتن پوشال و پمپ آب برای خنک کردن هوا در تابستان همچنین دارای کویل گرمایی آبگرم جهت ایجاد هوای گرم در زمستان نیز می‌باشد.

فن سانتریفیوژ و آکسیال (AXIAL & CENTRIFUGE FAN)

به طور کلی فن سانتریفیوژ و آکسیال جهت تخلیه هوا، سیرکولاسیون هوا و هوارسانی در پارکینگ مجتمع‌های مسکونی، کارگاه‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، مرغداری‌ها، گلخانه‌های صنعتی، آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی ساختمان‌های مسکونی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گروه فن سانتریفیوژ و آکسیال سایت مرجع و فروشگاهی چشمک می‌توانید انواع مختلفی از فن سانتریفیوژ و آکسیال را  در برندهای معتبری همچون فن‌های سانتریفیوژ و آکسیال ساران و مکش و دهش بررسی و سفارش خود را بصورت آنلاین ثبت نمائید.

اگزاست فن

پرده هوا (Air Curtain)

به طور کلی پرده هوا که به آن درب هوا نیز گفته می شود، جریانی از هوا است که با استفاده از آن دو منطقه سرد و گرم را از یکدیگر جدا می کند و به طور معمول در مراکز خرید، کارخانجات مواد غذایی، خودروسازی، فروشگاه های زنجیره ای، بیمارستان ها و مجتمع های تجاری بالای درب وردی قرار می گیرد؛ به همین خاطر پرده هوا یکی دیگر از ضروری ترین و مهمترین تجهیزات در صنعت سیستم تهویه مطبوع شناخته شده است.

تصفیه کننده های هوا

دستگاه تصفیه هوای خانگی علاوه بر جذب و از بین بردن ذرات معلق و آلودگی هوا مانند باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و گرده گیاهان با از بین بردن بوهای نامطبوع و بوی سیگار در محیط‌های بسته در تصفیه هوا کاملا مؤثر بوده و هوای پاک، سالم و مفرّح را به مصرف کنندگان عرضه می‌دارد.
امروزه با توجه به انواع آلودگی‌ها در هوای شهرهای بزرگ، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در کلیه منازل و ادارات یکی از ضروری ترین ملزومات زندگی شهری گردیده و علاوه بر آن اکیدا توصیه می‌نماییم که استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا همراه با نصب و استفاده از پنجره‌های دوجداره و UPVC که از ورود دوده و ذرات معلق هوای شهرهای آلوده به داخل جلوگیری می‌نماید، انجام گردد.

فروشگاه چشمک نماینده رسمی محصولات تهویه مطبوع

فروشگاه تاسیسات چشمک با بیش از 30 سال سابقه در تاسیسات همواره سعی دارد بهترین و با کیفیت ترین محصول تهویه مطبوع از جمله ایران رادیاتور، ساران، ال جی و … را با گارانتی اصلی و نازلترین قیمت به دست مشتریان و مصرف کنندگان عزیز برساند.

شما عزیزان می توانید تمامی محصولات تهویه مطبوع را به صورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی از تاسیسات چشمک خریداری کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *